سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقاشان قهوه خانه اي پايه گذاران هنر عاشورايي

نقاشان قهوه خانه اي را بايد از پايه گذاران و متوليان هنر عاشورايي دانست.

ناهيد رستمي هنرمند نقاش و تصويرگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره نقاشي هاي عاشورايي گفت: در طول تاريخ و مروري بر آنچه كه بر تحولات هنري گذشته است مي توان به سهولت دريافت كه هنرمندان قهوه خانه اي يا همان خيالي نگاري نقش بسزايي در بيان واقعه عاشورا و مظلوميت امام حسين(ع) داشته اند.
وي اظهار داشت: نقاشان قهوه خانه اي زماني كه هيچ امكاني براي بيان تاريخ عظيم از طريق هنر براي مردم وجود نداشت توانستند با طرح زدن بر روي پرده هاي قهوه خانه اي واقعه عاشورا را به عنوان نقاشي مذهبي بيان و مردم را با موضوعات مذهبي آشنا كنند.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر نيز هنمرندان در رشته هاي مختلف هنري به موضوعات مذهبي به ويژه موضوع عاشورا مي پردازند.
رستمي تصريح كرد: امروزه تعداد هنرمندان تجسمي كه به موضوعات مذهبي مي پردازند افزايش يافته، در حقيقت مي توان گفت هر هنرمندي در طول فعاليت هنري خود اثري را با موضوع عاشورا دارد به عبارت ديگر هنرمندان علاقمند هستند كه در مجموعه آثار خود اثري را با عنوان عاشورا داشته باشند چرا كه به اين طريق مي توانند بخشي از ارادات خود را با خلق اثري با اين موضوع نشان دهند.
وي گفت: خلق اثر با موضوعات مذهبي باعث ايجاد آرامش براي هنرمند مي شود و اين آرامش را نمي توان در ديگر آثار با موضوعات ديگر دريافت كرد./ي2
برچسب ها: نقاشی ، قهوه خانه ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.