سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته چهارم سوپرلیگ بسکتبال

شوک اصفهانی ها از بازی خوب دانشگاه آزاد / اولین برد بچیروویچ در مهرام

هفته چهارم سوپرلیگ بسکتبال با سه بازی در تهران برگزار شد که یک تیم تهرانی برنده و دو تیم دیگر بازنده از زمین خارج شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مهران شاهین طبع بعد از بازی هفته قبل تیمش گفته بود که عیار دانشگاه آزاد در دیدار مقابل فولاد ماهان معلوم می شود و بازیکنان دانشگاه آزاد نیز در این بازی ثابت کردند، بردن تیم جوان تهرانی به هیچ وجه راحت نیست.

حامد حسین زاده، امیرحسین تاتاری، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و موسی نبی پور ترکیب جوان دانشگاه آزاد و عماد سلمانی، جواد داوری، مهدی شیرچنگ، اوشین ساهاکیان و محمد کنه ترکیب ماهان را در مهمترین دیدار هفته تشکیل می دادند.

کریس ویلیامز بازیکن آمریکایی ماهان هم در کنار تیم حضور داشت اما همچنان نیکولاس و کنه در جمع 12 نفر قرار داشته و نیکولاس نیز فرصت بازی زیادی پیدا نکرد.

صادق زاده مربی ماهان هم پس از بازی یکی از علل بازی پر نوسان تیمش را از استرس خارج کردن یکی از بازیکنان خارجی با رسیدن بازیکن سوم می دانست.

بازیکنان دانشگاه آزاد با انگیزه بالای خود در پنج دقیقه ابتدایی بازی 15 بر 7 پیش افتاده و تا دو دقیقه بعد این اختلاف به 18 بر 11 رسید اما دو پرتاب به موقع سه امتیازی از جواد داوری که تا پایان بازی نیز فضاهای مناسب خود را پیدا می کرد ماهانی ها را به حریف رساند و بازی 18_18 مساوی شد. گل ثانیه های آخر محمد جمشیدی این کوارتر را 20 بر 18 به سود دانشگاه تمام کرد.

**کشتی در زیر حلقه!

ابتدای کوارتر دوم بازی با صحنه جالبی همراه بود، در صحنه ای که امیرحسین تاتاری و نیکولاس بازیکن گرجستانی ماهان به هوا پریده بودند دو بازیکن در حالت نا متعادلی بر روی زمین افتاده و در این لحظه درگیری کوچکی بینشان پیش آمد که صحنه ای شبیه ورزش کشتی را رقم زد.

بعد از چند خطا به سود ماهان و گلهای محمدرضا اکبری تیم ماهان با چهار امتیاز از حریف پیش افتاد و از این لحظه دو تیم به شدت دفاع کرده و نزدیک به سه دقیقه هیچ امتیازی در زمین ردوبدل نشد تا دو امتیاز دانشگاه آزاد که باعث تساوی 24_24 دو تیم شد.

اشتباهات کوچک دانشگاه آزاد در این لحظات برای تیم خطرساز شده و ماهان را تا اختلاف 38 بر 32 پیش انداخت. در ثانیه پایانی بازی، بازیکنان دانشگاه آزاد شوتی زدند که توپ به صورت نصفه و نیمه وارد حلقه شده و گل قبول نشد، پس از آن هم محمد جمشیدی شوت دیگری را درست همزمان با زدن سوت پایان نیمه به گل تبدیل کرد که این گل هم مورد قبول واقع نشد.

**اشتباه گزارشگر و صدا زدن کنه با نام نیکولاس

گزارشگر بازی دانشگاه و ماهان با اشتباهات خود بار دیگر توجه را به سمت گزارشهای ضعیف بسکتبال کشاند. در حالی که محمد کنه در اکثر دقایق نیمه اول در زمین بود، گزارشگر به اشتباه وی را نیکولاس صدا می کرد که بعد از تذکر، اشتباه خود را تصحیح کرد.

نیمه دوم بازی تا دو دقیقه بدون گل تعقیب شد و بعد از چند امتیاز ماهان اختلاف به ده امتیاز رسید. نکته جالب دقایق میانی این کوارتر ترکیب کاملا ذوب آهنی ماهان در زمین بود.

اکبری، سلمانی، امجد، ساهاکیان و فلاحت بازیکنان سال قبل ذوب آهن، برای دقایقی یاد این تیم را در زمین زنده کردند.

موسی نبی پور تنها بازیکن با تجربه دانشگاه، با گذشت چهار دقیقه از نیمه دوم با پنج خطا از زمین بیرون رفت و در حساسترین دقایق بازی ضربه بزرگی به تیمش وارد کرد. در حالی که اختلاف دو تیم به ده امتیاز رسیده بود با گلهای حسن زاده و جمشیدی دانشگاه به چهار امتیازی ماهان رسید و ظرف دو دقیقه باز هم با امتیازات این دو بازیکن دو تیم 54_54 مساوی شدند.

نقطه طلایی دانشگاه زمانی بود که با چند حمله خوب بازی را 60 بر 54 به سود خود برگردانده و در صورت حفظ برتری بازی را با پیروزی تمام می کردند اما اختلاف به دست آمده به راحتی از دست رفت و بازی با بالاترین سرعت ممکن در چهار دقیقه باقیمانده پی گیری شد.

سوتهای داوران در این دقایق به نحوی بود که صدای تک تک اعضا روی نیمکت دانشگاه را در آورد و بعد از بازی نیز از مهران شاهین طبع سرمربی تا بازیکنان کوچک و بزرگ تیم از قضاوت دقایق پایانی ابراز نارضایتی می کردند.

در نهایت هم ماهان با استفاده از فضای به هم ریخته دانشگاه آزاد در دقیقه آخر اختلاف را بالا برده و با نتیجه 82 بر 68 پیروز شد.

**محمد کنه تاثیر گذارترین بازیکن زمین

در حالی که شنیده می شود ماهانی ها قصد کنار گذاشتن محمد کنه را از بین بازیکنان خارجی خود دارند این بازیکن با 14 امتیاز، 12 ریباند و چهار بلاک شات تاثیرگذارترین بازیکن تیمش بود. جواد داوری نیز با 23 امتیاز بازی خوبی برای تیمش انجام داد. داوری در یک صحنه زمان پرتاب پنالتی محمد حسن زاده با صحبتهای ود قصد به هم ریختن روحیه این بازیکن را داشت که ازادی ها نیز به این صحنه اعتراض داشتند هر چند برخوردی با کاپیتان ماهان انجام نشد.

محمد حسن زاده با 20 و محمد جمشیدی با 19 امتیاز بهترینهای دانشگاه در این دیدار بودند.

**اولین برد مهرام با مربی جدید

تیم بسکتبال مهرام اولین برد با بچیروویچ را در سالن آزادی به دست آورد. مهرام با ترکیب متفاوت فرید اصلانی، وحید حاجیان، صمد نیکخواه، فرید زرقی وهومن رضایی وارد میدان شده و زکی زاده،امیر ببرشکن، یونس لاله زاده، محمد شاهسوند و پوویلاس نیز در ترکیب صنایع به میدان آمدند.

مهرام که در طول بازی ترکیبهای مختلفی را وارد زمین کرد، مسابقه را بدون مهدی کامرانی شروع کرده و در بیشتر دقایق کوارتر اول از حریف عقب بود. صنایع که در آخرین دقیقه کوارتر با نتیجه 16 بر 14 عقب افتاد با سه امتیاز نتیجه را 17 بر 16 به سود خود برگرداند و در ابتدای کوارتر دوم تا نتیجه 21 بر 16 هم پیش رفت.

با گذشت دو دقیقه دو تیم در امتیاز 27 مساوی شدند و شرایط مساوی تا زمانی که با گل صمد مهرام بازی را در دست گرفت ، ادامه پیدا کرد. مهرامی ها در فرصت کوتاهی 38 بر 32 پیش افتادند و با امتیاز بازیکن خارجی جدید صنایع نیمه اول 40 بر 34 به سود مهرام تمام شد.

**اختلاف 20 امتیازی و ورود مصطفی هاشمی به سالن

تیم صنایع تنها تا دقایقی از کوارتر سوم دوام آورد و به تدریج اختلاف دو تیم به 20 امتیازرسید. مهرامی ها در کوارتر آخر به بازی نمایشی رو آورده و با خسته شدن بازیکنان غیر بومی صنایع بازی کاملا یک طرفه پیش رفته و با نتیجه 85 بر 71 به سود مهرام تمام شد.

نکته جالب کوارتر پایانی این بازی ورود مصطفی هاشمی سرمربی سابق مهرام به سالن بود که پس از اتمام مسابقه و در جریان بازی دانشگاه آزاد و ماهان بیشتر اعضای تیم به سراغ وی رفته و در کنار مربی سابقشان بازی حریفان را تماشا کردند.

**صمد بهترین بازیکن میدان

صمد نیکخواه بهرامی با 29 امتیاز ، 9 ریباند و شش پاس گل بهترین بازیکن دیدار بود . امیر صدیقی نیز با 18 امتیاز بیشترین تاثیرگذاری را بعد از صمد داشت. کوکیناس پوویلاس با 20 امتیاز و شش ریباند و فرید حقایقی با 16 امتیاز بهترینهای صنایع در این دیدار بودند.

بچیروویچ سرمربی مهرام بعد از اولین پیروزی تیمش تاکید داشت که تعویضای زیاد و استفاده از تمام بازیکنان مختص این بازی و شناخت بازیکنان نبوده و در آینده نیز همین سیستم را پیاده می کند.

علی توفیق سرمربی صنایع نیز در سوی دیگر اعتقاد داشت عدم مدیریت صحیح دوره های قبل در منطقه ماهشهر باعث شده که بازیکنان بومی وقار و خودباوری را فراموش کنند و تعویضهای آنها در برخی دقایق باعث افت محسوس در تیم می شد./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.