بازیکن گرجستانی ماهان در شروع لیگ کار چندان بزرگی برای تیم خود انجام نداده بود اما یک پرتاب سه امتیازی وي کافی بود که سرمربی تیم ملی طعم تلخ شکست را در اولین بازی سوپرلیگی بچشد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ شاید فدراسیون بسکتبال با قبول پیوستن بچیروویچ به تیم مهرام، حساب این را نکرده بود که هر برد و باخت این تیم باشگاهی به نوعی به حساب تیم ملی و مربی این تیم هم گذاشته می شود. مهرام در اولین بازی با سرمربی جدید به اصفهان رفت و در بیشتر دقایق بازی از میزبان عقب بود.
مهرامی ها با اختلاف 12 امتیازی و نتیجه 20 بر 8 کوارتر اول را واگذار کردند و اختلاف در کوارتر دوم به 16 امتیاز هم رسید اما در پنج دقیقه آخر کوارتر پرتابهای صمد نیکخواه موتور مهرام را روشن کرده و اینتیم تا 3 امتیازی تیم اصفهانی رسید. ماهان نیمه اول را 38 بر 35 برنده تمام کرد. برهم ریختن جشن مهرام با سه امتیازی نیکولاس
تیم مهرام اختلاف عجیب ابتدایی را به خوبی جبران و در دقایق آخر بازی را به تساوی نزدیک کرد اما اولین برتری این تیم در سه ثانیه پایانی و سرنوشت ساز بازی پدید آمد، جایی که با امتیاز صمد نیکخواه بهرامی بازی 64 بر 63 به نفع مهرام برگشت. مهرامی ها هم که خیالشان از برد راحت بود به شادی پس از برد مشغول شدند اما پس از یک وقت استراحت، نیکولاس بازیکن گرجستانی ماهان با یک پرتاب سه امتیازی سرنوشت بازی را به صورت ثانیه ای تغییر داده و بازی با نتیجه 66 بر 64 به نفع ماهان تمام شد.
اعتراض ماهانی ها، توقف بازی
تیم فولاد ماهان پس از گل مهرام و تساوی 56_56 بازی اعتقاد داشتند که این گل پس از زمان 24 ثانیه زده شد، در این میان شدت اعتراضات به حدی بود که بازی برای دقایقی متوقف شد و از طرفی با وارد شدن صمدزاده سرپرست مهرام به داخل زمین، برای لحظاتی بین وی و نار مسابقه بحثی به وجود آمد.
اما نکته جالب اعتراضات محسن صادق زاده سرمربی ماهان بود که پس از بازی هفته اول اعتقاد داشت به همراه تیمش به خوبی برای اعتراض نکردن ب داوران توجیه شده اما گویا آرامش این مربی تنها دو هفته دوام آورده و سوتهای داور بازی با مهرام این آرامش را بر هم زد.
همچنین در این بازی برخوردهایی بر سر مالکیت توپ و در جریان بازی نیز بین اوشین ساهاکیان و صمد نیکخواه به وجود آمد و به نظر می رسید دو ملی پوش رقابت زیادی در این دیدار دارند.  صمد نیکخواه چهره شاخص مهرام در بازی بود و عماد سلمانی، مهدی شیرچنگ و نیکولاس برای ماهان بازیهای خوبی انجام دادند.
اولین پیروزی قشم در سوپرلیگ 
در بین بازیهای دیگرهفته سوم سوپرلیگ تنها بازی تیمهای نفت سپاهان و استقلال قشم با نتیجه ای نزدیک به پایان رسید. تیم نفت که از شرایط نامناسب هفته های اول فاصله گرفته بود دردسر زیادی برای قشمی ها ایجاد کرد و کوراتر اول را نیز با نتیجه 21 بر 17 برد اما نفتی ها باز هم با نرسیدن انتاریو لت به تهران، با مشکل پست پنج مواجه بودند و تا پایان نیمه اول 39 بر 37 بازی را واگذار کردند. با اولین امتیاز نفت در نیمه دوم بازی 39 _39 مساوی شده و تا اواسط کوارتر نیز دوتیم مساوی پیش رفتند اما با خالی ماندن فضای ایمان زندی و دو پرتاب سه امتیازی پیاپی نفت بازی را تا چهار دقیقه در دست گرفت.
هر چند قشمی ها باچهار خطایی شدن مهراد آتشی و رضا لطفی در اکثر دقایق کوارتر سوم مجبور به نشاندن این دو بازیکن بر روی نیمکت شدند اما با امتیاز محمد سیستانی در فاصله چهار دقیقه به پایان کوارتر بار دیگر بازی به سمت جنوب برگشت و کوارتر سوم 28_28 مساوی تمام شد.
ده دقیقه پرخطا به سود قشم
خطاهای بالای  بازیکنان دو تیم در ده دقیقه پایانی سه بازیکن پنج خطایی و پنج بازیکن چهار خطایی به جا گذاشت. شرایط مساوی بازی تا چهار دقیقه از این کوارتر هم ادامه داشت اما در این لحظات مهراد آتشی با یک امتیاز در زیر حلقه و یک پرتاب سه امتیازی، نتیجه را 79 بر 74 به سود قشم برگرداند. نفت بعد از این حملات یک بار دیگر هم فاصله را به یک امتیازی حریف رساند اما در نهایت با سه امتیازی مجید قاسم زاده بازی 89 بر 81 به سود قشم تمام شد.
قاسم زاده دقایقی پیش از آن بحثی هم با امیر امینی داشت و با یک خطای فنی از سوی داور مواجه شد، کاری که با توجه به فاصه نه چندان بالای تیم، می توانست خطرناک تمام شود. ایمان زندی با 31 امتیاز بیشترین امتیاز را در زمین به دست آورد هر چند با توجه به 5 توپ از دست رفته و داشتن 19 اقدام به پرتاب سه امتیازی و گل کردن تنها چهار مورد آن، درصد تاثیر گذاری این بازیکن پایین آمد. مجید قاسم زاده با 20  امتیازبیشترین امتیاز را برای قشم به دست آورد هر چند این بازیکن هم شش توپ از دست رفته داشت.
مهراد آتشی با 16 امتیاز، چهار توپربایی و پنج پاس منجر به گل در کنار آتواشویلی با 16 امتیاز و یازده ریباند  به تیمشان کمک کردند.
صدرنشینی دانشگاه آزاد بدون باخت
تیم دانشگاه آزاد پیش از نبرد هفته آینده با فولاد ماهان مدعی میزبان گرگان بود. دانشگاه آزاد به جای بازیکن خارجی بر نیمکت تیم اضافه کرده و محمود پورشرفی پیشکسوت بسکتبال را به عنوان مدیر فنی در اختیار گرفتند. از طرفی تیم گرگان هم با رسیدن ساسون آبرامیان در پست پنج تیم را تقویت کردند، هر چند سرمربی تیم چندان از این بازین راضی نبود. دانشگاه آزاد در همان ابتدای بازی با نتیجه 10 بر 2 بازی را در دست گرفت اما تیم گرگان تا دقیقه ششم ابتدا به یک امتیازی حریف رسیده و حتی 14 بر 10 پیش افتادند، گرگان در کوارتر دوم هم بازی نزدیکی را با تیم تهرانی تجربه کرد اما پس از باخت 39 بر 34 در نیمه اول، دفاع بد این تیم باعث شد که تا اواخر کوارتر سوم با اختلاف 20 امتیاز عقب افتاده و پیروزی 28 بر 22 وقت آخر هم سودی به حال این تیم نداشت و بازی 87 بر 73 به نفع دانشگاه تمام شد.
محمد حسن زاده با 24 امتیاز و هشت ریباند برای دانشگاه آزاد و مجتبی بنی عقیل با 18 امتیاز و هفت ریباند بهترین بازیکن گرگان بودند. از بنی عقیل و محمد جمشیدی نیز در پایان بازی تست دوپینگ گرفته شد.
پیروزی 23  امتیازی زنجان
تیم همیاری زنجان در دومین بازی پیاپی خانگی و با 27 امتیاز و 12 ریباند دیه گو ایتالیایی با اختلاف زیاد 84 بر 61 البدر کنگ را شکست داد. در شرایطی که فرزاد کوهیان پس از محرومیت سرو صدای چندانی در این بازی نداشت، محمدرضا اسلامی سرمربی جوان حریف به شدت به اتفاقات داوری معترض بود. در این دیدار خطاهای زیادی از بازیکنان زنجان گرفته شد و آرن و فرهاد صبوری نیز با پنج خطا از بازی خارج شدند.
دربی تیمهای ماهشهری نیز با نتیجه 78 بر 59 به سود پتروشیمی بندرامام تمام شد و به این ترتیب تیمهای دانشگاه آزاد و پتروشیمی تنها تیمهای بدون باخت لیگ ماندند که تیم اول هفته آینده میزبان همیاری و تیم دوم میزبان البدرکنگ خواهد بود./با
برچسب ها: بسکتبال ، سوپر لیگ ، مهرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.