سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در سخنراني خود در اجلاس دي 8 مورد تاكيد قرار داد

تعمیق همکاری‌های سیاسی و اقتصادی اعضای کشورهای در حال توسعه با تکیه بر اشتراکات

رئيس جمهور با بيان اينكه برده‌داران و استعمارگران سابق كه با شعارهاي جديدي به ميدان آمده‌اند، براساس انديشه سلطه‌گري از انواع روش‌ها براي توسعه استيلاي خود و غارت منابع ملت‌ها استفاده مي‌کنند، گفت: نبايد اجازه داد كه برده‌داران و استعمارگران سابق با تغيير چهره مجددا مديريت جهان را به دست گيرند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي نژاد شامگاه پنجشنبه به وقت محلي در هشتمين اجلاس سران سازمان همكاري 8 كشور در حال توسعه (D8) در اسلام آباد با بيان اينكه در شرايط حساس كنوني برگزاري اين اجلاس فرصت مغتنمي براي تبادل نظر و اخذ تصميم پيرامون مهمترين مسايل است، گفت: در دهه‌هاي اخير با شكل پيچيده‌تري از استعمار و سلطه‌گري مواجه بوده‌ايم، همه به نوعي خسارت ديده‌ايم و به رغم مبارزات براي استقلال و آزادي، جهان همچنان دوران تلخي را مي‌گذراند.

رئيس جمهور افزود: برده‌داران و استعمارگران سابق كه با شعارهاي جديدي به ميدان آمده‌اند، براساس انديشه سلطه‌گري از انواع روش‌هاي براي توسعه استيلا و غارت منابع ملت‌ها استفاده می کنند.

احمدي نژاد اظهار داشت: توسعه جنگ و اشغالگري و نقض حاكميت ملي كشورها، تحريك تعصبات و ترويج درگيري بين ملت‌ها، تحميل تبعيض در مناسبات بين‌المللي، توسعه تروريسم و مواد مخدر در تمام جهان و استفاده سازمان يافته از آن عليه ملت‌ها و دولت‌ها، تخريب گسترده محيط زيست، تخريب فرهنگ‌ها و اساس شخصيت زن و بنيان خانواده و خلق دارايي‌هاي كاذب به واسطه تسلط بر پول جهان و غارت سيستماتيك منابع ملت‌ها و تهديد ملت‌هاي مستقل و جلوگيري سازمان‌يافته از پيشرفت آنها تنها بخشي از عملكرد آنها و مشكلات امروز جهان است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه نماد كامل رفتار سلطه‌گران را امروز مي‌توان در سرزمين فلسطين مشاهده كرد، ده‌ها سال است كه به بهانه‌هاي واهي كشور فلسطين را اشغال كرده‌اند، تصريح كرد: صاحبان اصلي اين سرزمين يا آواره يا در زندان يا تحت حملات وحشيانه و مداوم صهيونيست‌هاي بي‌فرهنگ هستند و امروز نيز مردم مظلوم غزه قرباني توسعه‌طلبي آنها شده‌اند.

احمدي نژاد جهان را نيازمند نظمي جديد، عادلانه و انساني دانست و با بيان اينكه گمان نمي‌كنم كسي اميد داشته باشد كه پديدآورندگان نظم ناعادلانه موجود خود بتوانند در اصلاح آن موثر باشند، خاطرنشان كرد: تغيير اساسي و استقرار نظم جديد و انساني نيازمند عزم و تلاش مشترك همگاني است.

رئيس جمهور اضافه كرد: همه بايد بخواهند و مشاركت نمايند تا صلح پايدار و در نتيجه، رفاه عمومي حاكم شود؛ به لطف الهي و به مدد آگاهي و حركت ملت‌ها اين روند آغاز شده و بيداري عمومي انسان‌ها در حال شكل‌گيري است.

احمدي نژاد گفت: دوره تاريخي سرمايه‌سالاران به پايان رسيده و دوران جديدي در راه است، اما نبايد اجازه داد كه برده‌داران و استعمارگران سابق با تغيير چهره، مجددا مديريت جهان را به دست گيرند و اين همان پيام روشن نشست سران عدم تعهد در تهران است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه كشورها و ملت‌هاي ما به واسطه سوابق تاريخي و فرهنگي و نيز توانمندي‌هاي كم‌نظير مي‌توانند و بايد كه نقش مهمي در تبيين و استقرار نظم آينده ايفا نمايند، اظهار داشت: همه ما به دنبال سعادت، كرامت و ارزش‌هاي انساني براي همگان هستيم و عدالت، محبت و آزادي را پايه نظم جديد و حق همه انسان‌ها مي‌شماريم، صلح پايدار و امنيت و رفاه و پيشرفت را متعلق به همه انسان‌ها و حق همه آنها مي‌دانيم و با تبعيض و تحقير انسان‌ها و استفاده از روز و تهديد در مناسبات جهاني مخالفيم.

احمدي نژاد ادامه داد: ما خواهان پايان سلطه‌گري، يكجانبه‌گرايي، اشغالگري، مسابقه تسليحاتي و نقض حاكميت ملي كشورها هستيم و از ساختار غيرعادلانه سازمان ملل و نظامات بين‌المللي در رنج بوده و به دنبال اصلاح آن هستيم.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ملت‌ها و كشورهاي ما به ويژه اعضاي گروه دي‌هشت، علاوه بر اصول فرهنگي داراي توانمندي‌هاي سياسي، اقتصادي و جغرافيايي هستند، تصريح كرد: بيش از يك ميليارد جمعيت و سرزمين‌هاي وسيع و معادن غني و موقعيت‌هاي حساس و مراكز علمي و تحقيقاتي پيشرفته و دانشمندان و نيروي انساني هوشمند و توانمند ذخيره بي‌پايان اقتدار و توانمندي ملت‌هاي ماست.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: ما، هم مي‌توانيم و هم بايد با همكاري از امكانات موجود خود براي سعادت ملت‌هايمان و اصلاح وضع جهان به خوبي بهره ببريم.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه در سال‌هاي اخير اقدامات خوبي انجام شده است و روابط دو جانبه و چند جانبه اعضاء و همكاري در سطوح بين‌المللي و حمايت از حقوق متقابل رو به گسترش است، گفت: به طور مثال از نشست بالي تاكنون، فقط مجموع حجم روابط اقتصادي ايران با كشورهاي عضو دي‌هشت بيش از 4 برابر شده است و بقيه اعضاء نيز در همين مسير حركت كرده‌اند.

احمدي نژاد افزود: اقتصاد، علم و فناوري، صنعت و كشاورزي ما مي‌تواند مكمل و پشتيبان يكديگر باشد و مي‌‌توانيم خارج از اقدامات سلطه روابط خود را بيش از گذشته به نفع ملت‌هايمان گسترش دهيم.

وی در ادامه سخنان خود در ارائه پيشنهاداتي براي تعميق همكاري هاي اعضا، حمايت از كميسيون دائمي اقتصادي كه با حضور مديران و كارشناسان اعضاي گروه دي‌هشت براي توسعه عادلانه روابط اقتصادي تشكيل مي‌گردد و نيز تشكيل كارگروهي سياسي با حضور مديران و كارشناسان اعضاي گروه، براي تقويت هماهنگي و تلاش مشترك براي اصلاح ساختارهاي سازمان ملل، شوراي امنيت و نهادهاي وابسته و نيز توسعه عدالت و برادري و حمايت از حقوق اعضا را از جمله اين پيشنهادات برشمرد.

رئيس جمهور در ادامه تشريح پيشنهادات خود براي اعضاي گروه دي‌هشت براي غلبه بر مشكلات، ايجاد صندوق مشترك سرمايه‌گذاري بين اعضاء و ايجاد نظام مبادله پاياپاي را از جمله راهكارهاي مقابله با زياده خواهان عنوان كرد و اظهار داشت: مانند كشورهاي عضو بريچ مي‌توانيم با نظام پاياپاي اقتصاد خود را از تبعات منفي اقتصاد جهاني نجات دهيم. پولي كه به طور كاذب و نامحدود خلق مي‌شود و تورم و گراني و كسري بودجه برخي دولت‌ها را به ملت‌هاي مستقل و ثروت آنان را به جيب سرمايه‌داران جهاني منتقل مي‌نمايد.

احمدي نژاد حمايت از فعاليت بخش خصوصي كشورها و تعاملات آنان با يكديگر را به عنوان يكي از راهبردهاي اصلي حمايت از اقتصاد كشورهاي عضو دي‌هشت در برابر بحران اقتصادي جهاني ذكر و تصريح كرد: موافقتنامه تجارت ترجيحي بين اعضاء بايد هر چه سريع‌تر لازم‌الاجرا شود و بايد توانايي و قدرت خود را بيش از گذشته باور كنيم؛ با كمك يكديگر مي‌توانيم دنيايي بهتر بسازيم و مطمئناً تلاش براي استقرار پاكي و عدالت به نتيجه خواهد رسيد.

رئيس جمهور با بيان اينكه اين وعده خداست كه پس از يك زمستان طولاني بهار زيبا و دوست‌داشتني جامعه بشري در راه است و او پيامبران و انسان كامل را براي ياري ملت‌ها فرستاده است، گفت: او وعده داده است كه مردي از جنس انبياء الهي و از جنس پاكي و حقيقت كه همينك نيز زنده است، همراه حضرت مسيح خواهد آمد و با كمك همه صالحان و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مثبت انساني همه ملت‌ها، بشريت را براي رسيدن به عدالت و عشق و سعادت ياري خواهد كرد؛ او مطلق عدالت مهرباني و عشق به نوع انسان است.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: هر گام در راه گسترش عدالت و عشق و روابط برادرانه، گامي در جهت رسيدن به بهار زيبا و جاودانه است، بايد گام‌ها را تندتر و بلندتر برداشت.
انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.