سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوارض تاتو کدامند!

عدم رعایت بهداشت در تاتو کردن ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛  تورم، خارش، سوزش، درد و ايجاد حساسيت به مواد رنگي از مهمترين عوارض تاتوکردن است. انجام اين روش زيبايي بدون رعايت اصول بهداشتي خطر ابتلا به ايدز، هپاتيت و بيماري‌هاي عفوني را در پي دارد.

 گاهی از روش‌های دارویی مانند تجویز پروتن‌های خوراکی یا تزریقات متعدد و در مواردی که به هیچ یک از اين روش‌هاپاسخ ندهد خارج کردن ماده رنگ دانه از بدن برای رفع عوارض تاتو استفاده می‌شود.

کسانی که قصد انجام چنین کاری دارند بایستی به افراد خبره مراجعه کنند و از آلوده نبودن محیط کار و مورد اطمینان مواد کار و مهمتر از همه یک بار مصرف بودن سوزن تاتو اطمینان حاصل کنند چرا که در غیر اینصورت ریسک انتقال بیماری‌های ویروسی بالا می‌رود.

مهم ترین اتفاقی که بعد از تاتو امکان رخ دادن دارد، بروز واکنش آلرژیک به مواد موجود در تاتو است. بروز زگیل در محل تاتو در اثر آلودگی سوزن نیز مشاهده می شود. علاوه بر این عوارض جانبی باید بدانید اگر از تاتوی انجام شده به هر دلیلی خسته شوید و تمایل به برطرف کردن آن از روی پوست داشته باشید، هرگز نمی توانید پوست تان را به روز اول برگردانید.

نکته: واکنش‌های جسم خارجی، برجستگی از ناحیه ابرو، بروز برجستگی‌ها و حساسیت نسبت به مواد و بروز قرمزی همراه باتاول‌های پوستی از عوارض تاتو کردن و نقاشی روی بدن است و بروز این حساسیت‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و افراد در صورت بروز هر یک از این علائم بایستی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.