سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تربیت صحیح فرزندان در سایه کسب اطلاعات به روز

کسب اطلاعات به روز والدین را در نحوه صحیح تربیت فرزندان راهنمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک مشاور خانواده گفت: گفت‌وگوی دوستانه و بدون نصیحت‌گونه و تحقیرآمیز با نوجوانان و افراد دارای مشکلات رفتاری فرزندان را در تصمیم‌گیری صحیح یاری خواهد کرد، چرا که آرامش و برخورد منطقی فرزندان را در انتخاب راه صحیح یاری خواهد کرد .

نعمتی با اشاره به لزوم کسب اطلاعات لازم در این زمینه توسط والدین، افزود : اهمیت دادن به کلاس‌های آموزش خانواده چه از طرف والدین و چه از طرف خود مدارس از دیگر عواملی به شمار می آید که زمینه پرورش مناسب فرزندان را در خانواده ها به راحتی میسر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: والدین باید تا حدی هشیار باشند که کنترل غیرمستقیم ارتباطات فرزندان با دوستان شان، و نظارت بر رفتارها و علت دیر آمدن های مکرر دانش آموزان و کسب اطلاعات لازم در مورد تلفن های گوشی همراه، اینترنت، کافی نت ها و نظارت بر کامپیوترهای خانگی که اصولاًمی بایست در معرض دید والدین باشد را فراموش نکنند.

این مشاور با بیان اینکه تصمیم منطقی و درست نتیجه خوشی را رقم خواهد زد خاطر نشان کرد: آموزش تعیین اهداف و تدوین هدفهای مفید و تلاش اعضای خانواده جهت تحقق به اهداف تعیین شده دانش آموزان و یاری رساندن آنها در حد توانایی های خودشان خیلی زیباتر و مثمرثمرتر خواهد بود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.