سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت خودروي کشور بايد روي پاي خودش بايستد

رئيس فراکسيون حمايت از توليد ملي گفت: صنعت خودرو کشور نبايد به شرکت هاي فرانسوي همچون پژو وابسته باشد بلکه بايد از توانايي طراحي هاي داخلي بهره ببرد.

حسين گروسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: طي چندين سال گذشته، صنعت خودرو  کشور وابستگي شديدي به شرکت هاي فرانسوي همچون پژو و رنو داشته به طوري که هم اکنون بخش قابل توجهي از بازار ايران در دست محصولات خانواده پژو است.

وي ادامه داد: خودروسازان کشور بايد بيش از گذشته از توانايي طراحي، مهندسي و توليد قطعات داخلي بهره ببرند.

گروسي تصريح کرد: همچنين به غير از شرکت هاي فرانسوي، گزينه هاي همکاري متعددي در حوزه کشورهاي آسيايي براي خودروسازان وجود دارد که بايد بيشتر به آن توجه کنند.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن اظهار داشت: اگر به جاي پژو، شرکت هاي خودروسازي ژاپني، کره اي و چيني طرف قرارداد خودروسازان داخلي باشند به سبب استهلاک کمتر و کم مصرف بودن محصولات سود بيشتري براي کشور به همراه خواهد داشت.

گروسي با تاکيد بر توسعه خودروهاي ملي و بهره گيري از طراحي هاي داخلي اظهار داشت: اکنون زمان آن رسيده که صنعت خودروي کشور هر چه بيشتر از توانايي داخلي بهره گيرد و با همکاري شرکت هاي آسيايي، محصولات جديدي بر روي 6 پلت فرم طراحي شده سايپا و ايران خودرو به بازار ارايه دهد./ک
برچسب ها: صنعت ، خودرو ، تولید ملی ، طراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.