سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوازدهمین کنگره گوارش و کبد ایران برگزار می شود

دوازدهمین کنگره گوارش و کبد ایران 8 الی 10 آذر در سالن همایش های رازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ملک زاده رئیس دوازدهمین کنگره بیماری های گوارش و کبد ایران امروز در کنفرانس خبری در مرکز تحقیقاتی بیماری های گوارش و کبد در بیمارستان دکتر شریعتی گفت: در این کنگره که با همکاری مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، حدود هزار نفر از متخصصین و صاحبنظران داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد که حدود 300 فوق تخصص کبد و 650 تا 700 متخصص داخلی و تعدادی از پزشکان عمومی و سایر رشته ها که عضو وابسته هستند حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تحقیقات در مورد بیماری های گوارش در ایران است. خوشبختانه، این بخش یکی از فعال ترین بخش ها در حوزه پزشکی در ایران است، بطوری که میزان تولید و کیفیت علم در ایران نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از 215 مقاله دریافت کردیم که از این تعداد 148 عدد پذیرفته شد که سه روز متوالی هر روز 50 عدد از این مقاله ها به صورت پوستر در کنگره ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: گروهی از مهمانان خارجی که به صورت مستمر در تحقیقات مشترک و کنگره حضوری می یابند ایرانیان مقیم آمریکا و همکاران برجسته ای در جهان هستند.

وی افزود: امسال حدود 70 درصد مطالب به بیماری های کبد و 30 درصد به بیماری های گوارشی اختصاصی دارد و این به دلیل وجود بحث های مهم در کبد است که یکی آنها چاقی بیماری بسیار شایع در جامعه و دیگری کبد چرب که شایع ترین علت مرگ و میر است. در این کنگره به چگونگی پیشگیری و درمان چاقی و کبد چرب خواهیم پرداخت.

وی عنوان کرد: در کنار برگزاری کنگره نمایشگاهی از تجهیزات و لوازم پزشکی و دارویی برای افراد تازه فارق التحصیل شده تشکیل خواهد شد.

در ادامه این کنفرانس دکتر میر ناصری دبیر اجرایی کنگره گفت: هر سال در این کنگره 3 نفر از پزشکان برتر از معرفی و تندیس را به آنها اهدا می کنیم. امسال این تندیس در قسمت پژوهش به دکتر سید محمد علویان، در قسمت آموزش دکتر حافظ فاخری و در قسمت درمان بیماران دکتر میر مدجلسی اهدا خواهد شد.

دکتر ملک زاده در ادامه گفت: حدود 16 سخنران خارجی از آمریکا، انگلیس، هلند، سوریه، استرالیا خواهیم داشت که مطالب جدیدی را ارائه خواهند کرد./ع2
برچسب ها: گوارش ، کبد ، بیمار ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.