سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌های امروز چهارشنبه؛

ترور فرمانده فلسطيني باهديه امير قطر/ علی‌اکبر جوانفکر تبرئه شد

در كتابخانه دانشگاه تهران چه مي گذرد؟رئیس‌جمهور عمدا بودجه را به‌موقع نمی‌دهد!،ترور فرمانده فلسطيني به وسيله هديه امير قطر ،دیدار معارضین سوری با احمدی‌نژاد ،تغییر قاضي پرونده فساد بانکی در بخش دوم دادگاه؟مجلس، تحمل حرف احمدی‌نژاد را داشته باشد،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید: 

*کیهان:

در كتابخانه دانشگاه تهران چه مي گذرد؟
با پيشنهاد و حمايت «كتابخانه مركزي دانشگاه تهران» قرار است يكي از سالن هاي دانشگاه به نام «ايرج افشار» (ايران شناس نزديك به محافل بهايي) شود.
از چندي پيش جريان فرهنگي مشكوكي در دانشگاه تهران تحركات خود را آغاز كرده است كه به دنبال ترويج كارگزاران فرهنگي عصر پهلوي و ناديده گرفتن دانشمندان متعهد مي باشد. يكي از نخستين اقدامات اين عناصر، بازگرداندن مجسمه هاي نيم تنه برخي از كارگزاران عصر قاجار و پهلوي اول و دوم از چند سال قبل به سالن كتابخانه دانشگاه است.

 سياست ها و اقدامات اين عناصر به جايي رسيده است كه براي مورخان وابسته و نزديكان حسن تقي زاده، سالن يادبود بنا مي كنند و اكنون قصد نامگذاري سالني را به نام «ايرج افشار» دارند كه پس از انقلاب نيز با «بنياد مطالعات ايران» (به رياست اشرف پهلوي) همكاري نزديك داشت.

به نظر مي رسد روسا و مديران دغدغه مند دانشگاه تهران بايد نسبت به تحركات چنين عناصر نامطلوبي كه پست هاي مديريتي كتابخانه دانشگاه را در اختيار دارند، واكنش جدي نشان دهند و مانع از ترويج آرا و نگرش چهره هايي شوند كه آثارشان هيچ سنخيتي با انقلاب اسلامي ندارد.
گفتني است مرحوم «جلال آل احمد» طي يادداشت مهمي در آبان 1345 خطاب به «ايرج افشار» وي را از حاميان بهائيان معرفي مي كند كه «زير بار اباطيل آنان را» گرفته است.

 «ايرج افشار» در 15 آذر 1356 با حكم «فرح پهلوي» به عضويت هيات امناي «بنياد فرهنگ ايران» جايگزين «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوي و «احسان يارشاطر»، «تقي زاده» و ... رابطه بسيار نزديكي داشت.
 
جنبش حمله به تأسيسات سايبري اسرائيل ركورد زد

يك مقام صهيونيست گفت اسرائيل در جنگ غزه در جبهه دومي هم درگير شده و آن جنگ سايبري است.
به گزارش راديو فرانسه «دولت اسرائيل اعتراف كرد هدف موج سنگين حملات سايبري قرار گرفته است.»

يوال اشتاينيتس وزير دارايي رژيم صهيونيستي، گفت: «اسرائيل اينك در جبهه دوم، يعني در جبهه جنگ سايبري نيز درگير شده است. طي چند روز اخير، 44 ميليون حمله سايبري عليه سايت هاي دولتي اسرائيل انجام گرفته است.
بدين ترتيب، معلوم مي شود كه حملات سايبري تقريباً يك روز بعد از شروع درگيري نظامي با سازمان حماس آغاز شده است.

بنابراين گزارش گروه «گمنام ها» كه به حملات سايبري شهرت دارد، اعلام كرد ده ها سايت سازمان هاي اسرائيلي و همچنين سايت يك بانك بزرگ اين رژيم را براي اعتراض به حملات نظامي اسرائيل عليه غزه، مسدود كرده است. اين گروه مي گويد توانسته تمامي داده هاي سايت «بانك اورشليم» را نابود نمايد.

گروه «گمنام ها» با صدور بيانيه اي مي گويد طي مدت هاي طولاني شاهد رفتار وحشيانه ارتش اسرائيل با ملت فلسطين بوده و اسرائيل از خط قرمز عبور كرده است.
براساس گزارش هاي ديگر، پايگاه هاي اينترنتي مرتبط با وزارت جنگ، نخست وزير، رئيس رژيم و وزارت امور خارجه اسرائيل مورد حمله واقع شده اند. حملات از كشورهاي مختلف صورت گرفته اند ولي بيشتر آنها از خود فلسطين بوده اند.
 
شفافيت چيه؟ شپش به لحافمان افتاده رفقا!
نشست زيرزميني گروهي از مخالفان رژيم در پراگ به جاي ايجاد اميد باعث يأس و نگراني شد.
پايگاه اينترنتي اخبار روز با انتشار اين تحليل درباره نشست چند روز پيش شماري از عناصر سلطنت طلب و تروريست تجزيه طلب نوشت: متأسفانه قطار زيرزميني «اتحاد براي دموكراسي» در پراگ به جاي كاشتن جوانه اميد، باعث رويش پرسش هاي بي پاسخ در ذهن مخالفان نگران و مأيوس شد.

«عبدالستار-د» نويسنده مطلب مي افزايد: نگارنده اين نگراني ها را با سوزن بانان قطار در ميان گذاشته بودم ولي چه سود! دست ما كوتاه و خرما بر نخيل! دوستان بايد به اين حقيقت تلخ واقف شوند كه وادي پيموده را از سر گرفتن مشكل است. يا به عبارتي، خنك آنكس كه ز آغاز فرجام جست. شايد بي دليل نيست كه اينك وزارت اطلاعات رژيم با استناد به نفوذ سردار مدحي در اپوزيسيون، انتظار دارد لحاف اپوزيسيون را به خاطر يك شپش بايد بيرون انداخت؛ و مدعي مي شود بين اپوزيسيون جمهوري اسلامي اتحاد شكل نمي گيرد!

وي اضافه كرد: براي جلوگيري از سوءتبليغات وسيع مبني بر اينكه هزينه هاي اينگونه نشست هاي در لندن و استكهلم و پراگ توسط عربستان و يا اسرائيل و سيا و غيره پرداخت مي شود، بايد بر روي شفافيت و آشكار نمودن علني منابع مالي تاكيد كرد. كاري كه متاسفانه تا به امروز مسئولين نشست هاي پر مخارج استكهلم، بروكسل و پراگ انجام نداده اند.
خاطر نشان مي شود پراگ يكي از بارانداز ها و ايستگاه هاي سازمان سيا محسوب مي شود و راديو آزادي (فردا) نيز در اين شهر مستقر است.
 
خسارت هاي استراتژيك اسرائيل در جنگ غزه

اسرائيل دچار غافلگيري اطلاعاتي در غزه شد و سلاح هاي نظامي پيشرفته حماس، زنگ خطر را براي اسرائيل به صدا درآورده است.
نشريه آمريكايي فارين پاليسي با بررسي چند سؤال درباره جنگ غزه و تأييد شكست اطلاعاتي رژيم صهيونيستي نوشت: اسرائيل از موشك هاي پيشرفته حماس موسوم به فجر 5 بي خبر بود و غافلگير شد. شايد اسرائيل نتواند تمام مسير قاچاق را كنترل كند اما وجود اين موشك هاي پيشرفته در غزه آن گونه كه فرماندهان ارتش اسرائيل مي گويند مي تواند معادله را به هم بزند و زنگ خطري براي اسرائيل در معارضه نظامي با حماس باشد.

اين نشريه همچنين با اشاره به تحركات كشورهايي نظير قطر براي نزديكي به حماس و تأثير جنگ اخير بر اين روند نوشت: طي ماه هاي اخير، قطر و تركيه و مصر به حماس نزديك شده اند، بهترين نمونه سفر امير قطر به غزه بود.

واشنگتن هم در برابر استراتژي اين سه كشور سكوت اختيار كرد. در آن زمان تحليل همگان حاكي از اين بود كه حماس به دليل موضع گيري هايش عليه دولت سوريه در حال دور شدن از ايران و در نتيجه در آغوش كشيده شدن از سوي قطر و تركيه است اما جنگ جديد ميان حماس و اسرائيل و البته به كارگيري موشك هاي ايراني در جنگ اين سؤال را به ذهن متبادر مي كند كه آيا واقعاً تركيه، قطر و مصر بر حماس نفوذ سياسي داشتند؟

 به بيان ديگر با تحولات چند روز اخير در غزه بايد گفت به هم ريختن محور مقاومت ايران- سوريه و حماس در چند ماه اخير چندان درست نبوده و يا در بهترين حالت در خصوص آن اغراق شده است. رابطه نظامي ميان ايران و حماس به دهه نود بازمي گردد و بار ديگر ارجاع شما به داستان وجود موشك هاي فجر 5 در غزه بايد يادآور اين نكته باشد كه ايران و حماس هيچ گاه دست از دست هم خارج نكردند.

فارين پاليسي درباره تأثيرات ديگر تحولات اخير نوشت: اين جنگ مي تواند به نفع حماس و به ضرر تشكيلات خودگردان محمود عباس تمام شود. ماجراي غزه مانورهاي سياسي تشكيلات خودگردان فلسطين را تحت الشعاع خود قرار داده است. يك پيام تلويحي هم وجود دارد. در روزهايي كه تشكيلات خودگردان خود را سرگرم داستاني سياسي كرده اين حماس است كه در غزه به عنوان نماينده مردم فلسطين با رژيم صهيونيستي مي جنگد.

از سوي ديگر فهمي الهويدي تحليلگر معروف مصري در روزنامه الشروق، به زبان طنز از نتانياهو تشكر كرد و نوشت: به رغم رفتار شرورانه نتانياهو بايد از او تشكر كنيم. او جنايتكار جنگي و سزاوار بدترين نفرين هاست اما تشكر ما آميخته به نفرت است.

 رويدادهاي منطقه از سال 2011 و انقلاب ها نظر همه را به خود جلب كرد، اما مسئله فلسطين را از اولويت دور كرد و باعث شد اين موضوع در رسانه هاي گروهي به خبر درجه دو و سه تبديل شود. در چنين فضايي، برخي درباره خطر ايران يا به اصطلاح «دشمن فارسي» سخن گفتند، عده اي ديگر به مسائل سوريه و سرنگوني نظام دمشق علاقه نشان دادند و شماري نيز ايران را دشمني بزرگتر و خطرناكتر از اسرائيل ناميدند. اما تجاوز ددمنشانه اخير صهيونيست ها به غزه باعث شد كه موضوع فلسطين بار ديگر در صدر عناوين قرار گرفته است.

وي مي افزايد: نكته ديگر در اين زمينه آن است كه حملات هوايي اسرائيل نوعي اهرم فشار بر دولت قاهره براي شكستن محاصره تحميلي به نوار غزه است، كه با گشودن گذرگاه رفح جهت سفر مقامات مصري و عربي به غزه آغاز شد و در صورت استمرار مي تواند پايان كامل محاصره غزه و عادي سازي روابط با غزه را در پي داشته باشد.

 همچنين بايد گفت واكنش فلسطيني ها، برتري توانمندي نظامي گروه هاي مقاومت را نشان داد و ثابت كرد كه توان مقاومت مي تواند نقطه عطفي در منازعه با اشغالگران باشد. اقدام مقاومت در سرنگون كردن هواپيماي اف 16اسرائيلي و هواپيماي بدون سرنشين و شليك موشك دوربرد به سوي تل آويو، نشانه وجود قدرتي در مقاومت است كه بايد آن را به طور جدي مدنظر قرار داد.

فهمي هويدي نوشت: انعكاس اين خبر در محافل اسرائيل به حدي بود كه باعث شد بيش از يك ميليون اسرائيلي براي فرار از موشك هاي فلسطيني به پناهگاه بروند، و اين بدان معناست كه پيام موشك هاي مقاومت دريافت شده و صهيونيست ها تا وقتي به اشغال فلسطين ادامه دهند، امنيت واقعي را احساس نخواهند كرد. حمله سال 1982اسرائيل به لبنان باعث تشكيل حزب الله شد كه چند سال بعد اسرائيل را ذليل كرد و به شكست كشاند. اين بار هم ممكن است تيري به سينه اسرائيل برخورد كند كه انتظارش را ندارد.
 
اينها كه همه چك برگشتي بودند

يك عضو متواري گروهك ادوار تحكيم، نشست اخير شماري از عناصر سلطنت طلب و تجزيه طلب در پراگ را، جلسه مدعياني كه هيچ پايگاهي در ميان مردم ندارند توصيف كرد.
چند روز پيش شماري از عناصر سلطنت طلب (شهريار آهي، جواد خادم، فريدون احمدي، عليرضا نوري زاده و...) به همراه سران گروهك هاي تروريستي كومله و دموكرات (عبدالله مهتدي و حسن شرفي) در پراگ پايتخت چك كه به ايستگاه سيا معروف است، دور هم جمع شدند. «محمد- ص» عضو گروهك ادوار تحكيم كه دو سال است از كشور گريخته، درباره اين نشست محفلي به سايت جمهوري خواهي گفت: نيروي سياسي موثر در داخل فعاليت دارد.

 شما خودتان قضاوت كنيد، اتحاد عده اي از سياسيون در خارج كشور كه بي آن كه تاثيري در مسائل سياسي بگذارد چه ارزشي مي تواند داشته باشد؟ كجا اين اتحاد به تقويت همگرايي ميان دموكراسي خواهان در داخل منجر مي شود وقتي در ميان اين نيروهاي به اصطلاح «همگرا» از يك سو با انعقاد توافق نامه هاي آنچناني طمع خويش براي زير سوال بردن تماميت ارضي ايران را پنهان نمي كنند و از سوي ديگر ادعاي دموكراسي براي ايران دارند. ما دموكراسي را براي تامين منافع ملي مي خواهيم، نه برايت تجزيه كشور و اعطاي حقوق فوق العاده براي كساني كه برخلاف ادعايشان هيچ پايگاه اجتماعي ميان هموطنان مان ندارند.

وي افزود: سياست دموكراتيك را سازمان هاي دموكراتيك مي سازند. اگر قرار باشد كه گفتگو براي پيشبرد دموكراسي منجر به انشقاق در سازمان هاي سياسي حاضر در اين گفت وگوها بشود- همانطور كه مي بينيم شده است- چطور مي توان از سياست دموكراتيك سخن گفت؟ فهم اين سخن دشوار نيست اگر فقط نگاهي به وضعيت سازمان هاي سياسي موجود در خارج بياندازيم و ببينيم كه چگونه در داخل اين سازمان ها هيچ توافقي براي حضور در اين قبيل نشست ها به دست نيامده است.

وي درباره نگاه برخي از دست اندركاران اين نشست درباره ساختن آلترناتيو مي گويد: آنها كه راهكارهاي فوري نظير آلترناتيوسازي براي به قول خودشان هدايت توده ها را در سر مي پرورانند از حقيقت جامعه دور هستند و به همين دليل است كه تصور مي كنند مي توان اتحاد ملي را از طريق نشست و برخاست با گروه هايي كه تماميت سرزميني مان را به رسميت نمي شناسند، به دست آورد.
    
اپوزيسيون لال است يا بدون اجازه آمريكا حرف نمي زند؟!

يكي از سران گروه هاي اپوزيسيون، سكوت محافل ضد انقلاب در قبال جنايات اسرائيل در فلسطين را شرم آور توصيف كرد.
رضا فاني يزدي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوريخواهان در پايگاه اينترنتي اخبار روز نوشت: چند روز از آغاز درگيري ميان فلسطيني ها و اسرائيل مي گذرد. اين درگيري ها چند صد كشته و مجروح برجاي گذاشته است. پير و جوان، زن و مرد، نظامي و غيرنظامي و تعداد قابل توجهي كودك و خردسال قرباني چند روز هجوم بمباران ها و موشك باران هاي اسرائيل بوده اند.

 پارلمان و مقر دولت حماس، دولت قانوني فلسطيني در منطقه غزه با خاك يكسان شده است و زندگي روزانه و عادي مردم دچار اختلال. متاسفانه همه احزاب مخالف ايراني تاكنون چشم بر اين همه جنايت بسته و لام تا كام صحبت نمي كنند. گويا منتظرند كه آقاي اوباما و يا خانم كلينتون چه خواهند گفت.

 انگار قطب نماي اين سازمان ها در نقض حقوق بشر، كشتار مردم بي گناه و جنايت عليه بشريت، وزارت امور خارجه آمريكا و يا سخنگوي كاخ سفيد است. مطمئنا اگر ايالات متحده اين جنايات را محكوم مي كرد، همه احزاب و سازمان هاي اپوزيسيون ايراني يكي پس از ديگري اعلاميه هاي محكوميت خود را صادر مي كردند.

وي مي افزايد: واقعا بر ما چه رفته است؟ چرا اين همه چشم به دهان خانم كلينتون و آقاي اوباما مانده ايم؟ چرا احساسات انساني و وجدان بشري ما با ديدن اين همه قربانيان اين جنايت ها جريحه دار نمي شود؟ چرا جنايت ها را بطور انتخابي محكوم مي كنيم؟ اگر ايالات متحده جنايت در ليبي و سوريه را محكوم كند، ما هم دادمان به فلك مي رسد و اگر آنها سكوت كنند، ما هم سكوت مي كنيم. چرا به اينجا رسيده ايم؟

يادآور مي شود عناصر ساختارشكن و فتنه گر داخل كشور نيز درباره نسل كشي رژيم صهيونيستي در غزه سكوت كرده اند و اين در حالي است كه همين طيف همسو با مواضع آمريكا و كشورهاي مرتجع، از معارضه گروه هاي مسلح تروريست عليه حاكميت سوريه به بهانه حقوق بشر و دموكراسي جانبداري كرده اند. آشوبگران در جريان حاشيه سازي در روز قدس سال 88 شعار ديكته شده وزارت خارجه اسرائيل با مضمون «نه غزه، نه لبنان» را تكرار مي كردند.

*جمهوري اسلامي:


ترور فرمانده فلسطيني باهديه امير قطر

نقش امير قطر در ترور يك فرمانده فلسطيني فاش شد. يك هفته بعد از ترور فرمانده گردان‌هاي قسام در غزه كه توسط رژيم صهيونيستي صورت گرفت، مدير مركز يافا در مصر اعلام كرد اين فرمانده در خودروئي ترور شد كه امير قطر آن را به جنبش حماس هديه كرده بود.

 وي افزود: خودروئي كه امير قطر به حماس هديه كرده بود، پيشرفته و مجهز به ردياب بود و تا روز چهارشنبه هفته گذشته مورد استفاده قرار نگرفته بود. ترور فرمانده گردان‌هاي قسام درست هنگامي صورت گرفت كه وي براي اولين بار درحال استفاده از اين خودرو بود. نكته مهم اينست كه اين فرمانده، اول كسي بود كه به اين خودرو سوار شد كه بلافاصله توسط صهيونيست‌ها ترور شد.

عضو كنگره آمريكا هشدار داد: پافشاري مصريان بر مواضع خود علیه اسرائيل منجر به قطع  كمك‌هاي آمريكا می شود

علت تعلل دولت مصر در برآوردن خواسته مردم اين كشور، كه خواستار قطع رابطه با رژيم صهيونيستي هستند، مشخص شد. يك عضو كنگره آمريكا اعلام كرد اگر دولتمردان مصري بر مواضع خود در قبال اسرائيل پافشاري كنند، آمريكا كمك‌هاي خود به مصر را قطع خواهد كرد. آمريكا به محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر وعده داده كمك‌هاي مالي به دولت مصر را ادامه خواهد داد. علاوه بر اين، واشنگتن كمك‌هاي غيرمالي نيز در اختيار دولت مصر قرار مي‌دهد.

نمايش تابلوهاي تبليغاتي مشروبات الكلي در ورزشگاه‌هاي سعودي عربستان

وجود تعدادي تابلوي تبليغاتي مشروبات الكلي در ورزشگاه‌هاي سعودي موجب زير سؤال رفتن وهابيت شده است. با اينكه وهابيون بر رعايت احكام اسلامي در ظاهر تأكيد زيادي مي‌كنند، ورزشگاه بين‌المللي "ملك فهد" در عربستان سعودي كه وهابيون حاكميت ديني دارند، در جريان بازي دوستانه تيم ملي عربستان با تيم ملي آرژانتين شركت آرژانتين مشروبات "كويلميس" تابلوي تبليغاتي در اين ورزشگاه نصب كرد. اين تصوير در سايت‌هاي مختلف خبري عربستان منتشر شده و مورد انتقاد شديد كاربران اينترنتي قرار گرفته و آن را اقدامي ضد اسلامي دانسته‌اند.

*آرمان
:

تغییر قاضي پرونده فساد بانکی در بخش دوم دادگاه؟

شنیده شد که بنابر برخي اخبار درباره دور جديد رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالی، اين پرونده ابعاد تازه‌اي به خود گرفت. قاضی سراج تنها براي رسيدگي به بخش اول این پرونده تعيين شده بود و روند رسیدگی به بخش‌هاي ديگر پرونده اين فساد بزرگ در دادسرای انقلاب ادامه دارد و قاضی سراج در این بخش از بررسی پرونده دخالتی نخواهد داشت.

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ قاضي سراج نیز در همین رابطه اظهار کرد: در صورتي كه متهماني همچون خاوري به دادگاه راه پيدا كنند، رياست اين دادگاه را بر عهده خواهم داشت. براساس این گزارش، دادگاه این پرونده برای آن بخش از متهمانی که کیفرخواست‌ آنها صادر شده در حال برگزاری است و قوه‌قضائیه در نظر دارد که سریع‌تر به نتیجه برسد و بيش از اين درگیر برگزاری دادگاه‌های علنی نشود و بتواند احکام صادر شده را به اطلاع عموم رسانده و پاسخي روشن براي اذهان عمومی باشد.

علی‌اکبر جوانفکر تبرئه شد

شنیده شد که وکیل مدافع علی‌اکبر جوانفکر از تبرئه سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در پرونده شکایت نیروی انتظامی نسبت به مطالب منتشره در ویژه‌نامه خاتون خبر داد. قهرمان شجاعی با بیان این که آقای جوانفکر نسبت به اتهامات مطروحه درباره ویژه نامه «خاتون» که منجربه محکومیت وی شده بود، تبرئه شده است،

 گفت: نیروی انتظامی مجددا در رابطه با این ویژه‌نامه از موکلم شکایت کرده بود و به دلیل این که در دفعات قبل به صورت مفصل به این اتهامات رسیدگی شده بود، لذا رسیدگی مجدد معنایی نداشت و نهایتا مطلب این ویژه‌نامه توهین تلقی نشد و وی از اتهامات مطروحه در شکایت نیروی انتظامی مبرا شد. وی درباره اتهامات کاریکاتوریست‌های سابق روزنامه ایران نیز گفت: این کاریکاتوریست‌ها هم از اتهامات وارده تبرئه شدند. علی‌اکبر جوانفکر هم‌اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

کمک کمیته امداد به ۲۰۰ دانش‌آموز سومالی

شنیده شد که معاون امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد به منظورکمک به ۲۰۰ دانش‌آموز نیازمند سومالیایی، اقدام به خرید و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان این افراد در سومالی کرد.

 محمدی فرد با بیان این مطلب افزود: این نهاد با توجه به بازدیدهایی که از چند اردوگاه در کشور سومالی داشت، تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز نیازمند را که مشغول فعالیت های قرآنی در اردوگاه بولوشیخ بودند، اما امکانات اولیه تحصیل را نداشتند، شناسایی کرد. وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد براساس نیازمندی‌ها و وضعیت موجود این گروه، اقدام به خرید و توزیع بسته فرهنگی میان آنان کرد.

 وی همچنین تصریح کرد: به منظور تحلیل و بررسی، از تعدادی اردوگاه در موگادیشو بازدید و سپس اقدام به تهیه اقلام و ملزومات در جهت کمک رسانی به قحطی زدگان کرد. محمدی فرد گفت: به منظور اطعام افراد قحطی زده برای ۳۰۰۰ نفر غذای گرم تهیه و پس از نظارت لازم، بین آنان توزیع شد.

دیدار معارضین سوری با احمدی‌نژاد

شنیده شد که در حاشیه نشست گفت‌وگوی ملی سوریه معارضین سوری با رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهند کرد. انتخاب نوشت، 200 تن از شخصیت‌های دینی و سیاسی، روسای عشایر، رهبران حزبی و نمایندگان و سران گروه‌های معارض سوری در اجلاس تهران گرد هم آمده‌اند.

شخصیت‌های سیاسی از احزاب مختلف شامل حزب دموکراتیک اجتماعی، حزب دموکراتیک سوریه، حزب دموکراتیک لائیک، انجمن جوانان مستقل،حزب ملی اکراد،جبهه نجات ملی، انجمن پیروزی وحدت ملی، و ده‌ها حزب و گروه دیگر از جمله حاضران در نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران هستند. همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه نیز به همراه شخصیت‌های برجسته سیاسی از کشورهای سودان، الجزایر، ترکیه، مصر، لبنان، عراق، برزیل و زیمبابوه در اجلاس تهران شرکت دارند.

دستور ترخيص 27 تويوتا براي يکي از وزارتخانه‌ها

شنیده شد که با تاکید دولت، دستور ترخیص تعدادی خودرو به مسئولان مربوط ابلاغ شد.الف نوشت، بر اساس نامه‌اي که طي روزهاي اخير توسط يکي از مسئولان اجرايي، به دستگاه‌هاي مربوطه ابلاغ شده، اجازه ورود 27 دستگاه خودرو تويوتاي 2کابين مدل 2002 به کشور صادر شده است. بر اساس اين ابلاغيه، تاکيد شده است که ورود اين خودروها به تاييد هيات دولت نيز رسيده و بايد به سرعت اجرايي شود.

وزير كشور به بهارستان مي‌رود

شنیده شد که وزیر کشور همراه با معاونان خود، برای دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت می‌رود. فردا نوشت، به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزیر کشور همراه با معاونان خود امروز برای دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت می‌رود. این دیدار در ادامه تعاملات سازنده وزارت کشور با مجلس شورای اسلامی و در استمرار دیدارهای هفتگی برای پاسخ به پرسش‌ها، گفت‌وگو و تبادل نظر با نمایندگان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی صورت می‌گیرد.

مجلس، تحمل حرف احمدی‌نژاد را داشته باشد

شنیده شد که سخنان معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری به عنوان خط و نشان دولت برای مجلس در برخی رسانه‌ها مطرح شد. اعتدال نوشت؛ محمدجعفر بهداد با اشاره به این‌که دولت موقعیت پیش آمده برای حضور رئیس جمهور در مجلس را یک فرصت استثنایی می‌داند و به همین علت با آن برخورد ایجابی کرده است، بیان داشت: انتظار مردم از نمایندگان‌شان در مجلس شورای اسلامی این است که حرمت رئیس جمهور را به علت آن‌که نماینده میلیون‌ها ایرانی و شخصیت محبوب ملت‌های عدالتخواه و آزادیخواه جهان است، حفظ کنند و در همین حال برای شنیدن پاسخ‌های دکتر احمدی‌نژاد و توضیحات ضروری ایشان درباره برخی مسائل و مشکلات تحمل لازم و کافی به خرج دهند.

کشاورز: هنوز نشان هنری‌ام را نداده‌اند

شنیده شد که محمدعلی کشاورز در مورد دریافت نشان درجه یک هنری از سوی ریاست جمهوری گفت: با وجود رسانه‌ای شدن این امر هنوز تماسی از سوی ریاست جمهوری با من گرفته نشده است. بازیگر پیشکسوت تئا‌تر، سینما و تلویزیون ادامه داد: من دقیقا 15 ماه است بیمار شده‌ام. در حال حاضر نیز پایم کمی دچار مشکل است که در صورت خوب شدن احتمالا تا 10 روز آینده تمرینات نمایشی با نام مستنطق را برای اجرا در فرهنگسرای نیاوران به همراه گروهم شروع می‌کنم.

*خراسان:

مهمانپرست: راه ورود موشک فجر 5 را از مقامات اسراييلي بپرسيد اما مردم فلسطين براي دفاع از خود بايد مجهز باشند

نشست وزراي خارجه ايران ،مصر و ترکيه درباره سوريه امروز در پاکستان برگزار مي شود
هادي محمدي – نشست گفتگوي ملي سوريه در تهران، حملات رژيم صهيونيستي به غزه و موشکهاي حماس، مذاکرات ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و گروه 1+5 و سفر صالحي به غزه از موارد مهمي بود که در نشست خبري سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان مورد بررسي قرار گرفت .

استفاده از آيين نامه هاي با قدمت 40 سال در وزارت خارجه

بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، برخي آيين نامه هاي مالي و اداري وزارت خارجه مربوط به حدودا 40 سال پيش بوده و مصوب کميسيون هاي امور خارجه مجلسين ملي و سناي رژيم طاغوت است که با گذشت سال ها، هيچ کدام از وزراي خارجه اقدامي براي به روز رساني و رفع خلاءهاي قانوني آن انجام نداده اند.

*تهران امروز:
رئیس‌جمهور عمدا بودجه را به‌موقع نمی‌دهد!

به‌دنبال آنكه مجلس از دولت خواست لايحه بودجه را امسال سروقت به مجلس بدهد، برخي از چهره‌هاي مجلسي معتقدند دولت عمدا بودجه را به موقع به مجلس ارائه نمي‌كند. به گزارش «تابناک»، موسی‌الرضا ثروتی،نماينده مردم بيرجند در مجلس گفت: اینکه رئيس‌جمهور قانون را به تفسیر و با سلیقه شخصی خود اجرا کند، تجربه‌های تلخی است که در این دولت به وجود آمد؛ بنابراین، بهتر بود این نشست‌ها پیش از این تشکیل می‌شد؛ البته اصولا در ذهن آقای احمدی‌نژاد مجلس به عنوان نهادی که در راس امور است، جا نیفتاده و تفکر وی اینگونه است که مجلس در راس امور نیست و خود باید قانون را تفسیر کند و حتی تفسیر شورای نگهبان و مجلس را نمی‌پذیرد و کار کردن با کسی که خود را بالا‌تر از دیگران بداند مشکل است. درست است که رئيس‌جمهور مجری قانون و پس از رهبری، دومین شخص کشور است اما امکان تفسیر قانون با رئيس‌جمهور نیست، بلکه با شورای نگهبان است.

 این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، دیرکردهای دولت در ارائه لوایح بودجه را عمدی دانست و افزود: نماینده دولت گفته است که بودجه سال آینده تا پانزدهم آذر به دست مجلس خواهد رسید، اما باید منتظر ماند و دید لایحه بودجه ۹۲ به سرنوشت لوایح بودجه سال‌های گذشته دچار خواهد شد یا خیر. وی گفت: برخی از دست‌اندرکاران تدوین بودجه گفته‌اند که در سال گذشته نیز بودجه به موقع آماده بود؛ اما آقای احمدی‌نژاد عمدا نخواست آن را سر وقت تحویل مجلس بدهد. اینگونه کارها تاثیر منفی بر اقتصاد کشور دارد و البته یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور دیرکرد در ارائه بودجه است؛ بنابراین، با دیرکردهای پدید آمده در ارائه لوایح بودجه، تصویب طرح جامع اقتصادی با مشکل روبه‌رو شده است.

هنوز علت مرگ «ستار بهشتي» مشخص نيست

پس از آنكه رسانه‌ها به نقل از رئيس سازمان پزشكي قانوني نوشتند كه ستار بهشتي به مرگ طبيعي درگذشته است،‌او ديروز براي بار ديگر خبر ساز شد و اين خبر را تكذيب كرد. احمد شجاعي كه نامش با انتشار خبر مرگ «ستار بهشتي» بر سر زبان‌ها افتاد طي گفت‌وگويي‌كه با فارس داشت در اين رابطه تصريح كرد: اظهارات بنده به درستی منتشر نشده و درباره مرگ این فرد هنوز در سازمان پزشکی قانونی جمع بندی نهایی انجام نشده و آزمایشهای پزشکی ادامه دارد.

 اما سوالي كه همچنان براي رسانه‌ها باقي مانده است اين است‌كه بالاخره علت مرگ ستار بهشتي چه بود؟ در همين زمينه رئيس سازمان پزشكي قانوني در پاسخ به اين سوال كه «آیا ستار بهشتی به مرگ طبیعی یا غیرطبیعی فوت کرده و آیا ضرب و جرح عامل مرگ وی بوده است»،‌گفت: همه این موارد در حال بررسی است و تا پایان تحقیقات که احتمالا فردا به اتمام می‌رسد، نمي‌توانیم نتیجه قطعی را اعلام کنیم.

 شجاعي همچنين از بيان جزئيات نتايج آزمايشاتي كه تاكنون انجام شده امتناع كرد و در پاسخ به این پرسش که آزمایشهایی که تاکنون انجام شده چه نکته‌ای را ثابت کرده است، گفت: تا زمانی که همه آزمایشها و بررسی‌های فنی در کنار هم گذاشته نشود و جمع بندی نهایی انجام نشود، نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم.


آقای رئيس‌جمهور ساختارشکنی کرده است

بيژن نوباوه وطن، نماينده مردم تهران و از چهره‌هاي حامي دولت در مجلس در گفت‌وگويي كه با روزنامه ايران داشت به شدت از سياست‌هاي دولت انتقاد كرد. او در اين گفت‌وگو از روزنامه ايران با عنوان «كارتل روزنامه ها»و«پول يامفت بخور» ياد‌كرد و گفت: روزنامه ايران پدر همه را در آورده است! همه روزنامه‌ها تعطيل مي‌شوند، فقط روزنامه ايران مانده است! هرچي هم دوست دارد، مي‌نويسد! نوباوه در پاسخ به اين سوال كه امروز چه شده اصلاح‌طلبان وارد ميدان شده‌اند، گفت:علت اساسي که اصلاح‌طلبان، که همان جريان فتنه هستند امروز فضا را آماده مي بينند و به خودشان اجازه مي دهند وارد بشوند و چنين صحبت کنند؛ نحوه برخورد آقاي احمدي‌نژاد با نهادهاي قانوني است!

 وقتي اختلاف‌افکني مي‌کند، رفتارهاي فراقانوني انجام مي‌دهد، در مقابل ولايت چنان رفتار مي‌کند و حرفها و رفتارهاي ساختار شکنانه و هنجار شکنانه‌اي انجام مي‌دهد، جريانات و کساني‌که فکر مي‌کنند شرايط برايشان آماده است را جري مي‌کند براي اينگونه سخن‌ها! اين نماينده مجلس در واكنش به اين سوال كه « آقاي رئيس‌جمهور چه ساختار شکني کرده است؟»‌گفت: من در حد کلي گفتم! نه به خود حق بده که از من بپرسي و نه به دردت مي‌خورد!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.