سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود شماري از وزيران امور خارجه عرب به غزه/دبيرکل اتحاديه عرب وارد نوار غزه شد

نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب روز سه شنبه در راس هيئتي بلندپايه از وزيران کشورهاي عربي وارد غزه شد و در حالي ماموريت همبستگي خود را در غزه آغاز کرد که حملات هوايي اسرائيل به اين شهر وارد هفتمين روز خود شده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره ؛‌ دفتر اطلاع رساني حماس با بيان اينکه اين هيئت بلندپايه از وزيران امور خارجه کشورهاي عربي ازطريق مرز رفح وارد غزه شده است اعلام کرد وزير امور خارجه ترکيه نيز در اين هيئت بلند پايه حضور دارد .
يک مقام حماس گفت اين هيئت بلندپايه شامل نمايندگاني از بيش از ده کشور ازجمله مصر ، عراق ، مغرب ، عربستان سعودي ، سودان ، تونس و ترکيه است .
وي افزود رياض مالکي وزير امور خارجه دولت تشکيلات خودگردان فلسطين حاکم بر کرانه باختري رود اردن نيز اين گروه را همراهي مي کند .
اين هيئت اتحاديه عرب نشستي را با دولت حماس خواهد داشت و از بيمارستان شفاء بازديد خواهد کرد . اين هيئت همچنين با خانواده « الدلو » که دست‌کم هشت نفر از اعضاي آن در حمله هوايي روز يکشنبه اسرائيل کشته شدند گفتگو خواهد کرد .
معاون دبير کل اتحاديه عرب پيشتر در مصاحبه با فرانس پرس گفته بود هدف از اين سفر ابراز همبستگي کشورهاي عربي با مردم غزه و اعلام حمايت از آنهاست .
در حملات هوايي اسرائيل عليه غزه که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد بيش از صد فلسطيني و همچنين سه اسرائيلي کشته شده اند .
محمد مرسي رئيس جمهور مصر همزمان با ورود اين هيئت اتحاديه عرب به غزه ابراز اميدواري کرد اين خشونت ها تا سه شنبه شب متوقف شود .

برچسب ها: وزیر ، عرب ، مصر ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.