سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 40 درصدي واردات شمش و فولاد در طي هفت ماهه گذشته

هيئت مديره آهن و فولاد گفت: در طي هفت ماهه گذشته واردات شمش، فولاد و ميلگرد با 40 درصد کاهش مواجه بود که افزايش توليد کارخانجات داخي را نشان مي‌دهد.

چيت‌ساز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: بازار آهن آلات کشور مانند هفته‌هاي گذشته با کاهش قيمت مواجه شده است.

وي علت اصلي روند نزولي قيمت‌ها در بازار را بارش‌هاي فصلي و کاهش ساخت و ساز پايين آمدن ارز، توافقات ايجاد شده بين وزرا صنعت معدن و تجارت با شرکت بورس کالا و حمايت سازمان مصرف کنندگان از تويدات داخلي ذکر کرد.

چيت ساز ا دامه داد: متوسط قيمت ميلگرد نمرات 14 تا 20 هر کيلو هزار و 670 تومان، تير آهن 14 هر کيلو 277 هزار تومان، تيرآهن 16 هر کيلو 15 هزار تومان، تير آهن نمره 18 به قيمت 332 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد.

عضو هيئت مديره آهن و فولاد اضافه کرد: ورق گرم نمرات 8 تا 15 هر کيلو 1580 تومان، نمرات 20 به بالا 1620 تومان، ورق سرد 2200 تومان، گالوانيزه 2450 تومان، ورق دو ميلي متر 1680 تومان پروفيل درجه يک 1820 تومان و شمش فولادي 1480 تومان مورد خريد و فروش قرار مي‌گيرد.

چيت ساز با بيان اينکه نسبت قيمت‌ها در اواسط مهرماه حدود 28 درصد کاهش داشته است و از طرفي وارد کنندگان و کارخانجات فولاد سازي مواد که 2 تا 3 ماه قبل با قيمت بالاتري خريداري مي‌کرده بودند در حال حاضر با 28 درصد افت محصولات خود را به بازار عرضه مي‌کنند.

عضو هيئت مديره آهن و فولاد تصريح کرد: در سال جاري واردات با افزايش توليد در داخل با کاهش مواجه بوده به طوري که واردات شمش و فولاد و ميلگرد در هفت ماهه گذشته با 40 درصد کاهش روبرو شده است و اين حاکي از آن است که در کشور شاهد افزايش توليد کارخانجات داخلي هستيم.

وي در مورد ممنوعيت کالاهاي صادراتي گفت: ممنوعيت صادرات که براي برخي اقلام در نظر گرفته‌اند بايد تجديد نظر صورت گيرد تا زمينه براي صادرات گسترده فراهم شود.

چيت ساز ادامه داد: در حال حاضر بازار مسکن آرام است و افزايش قيمت نداريم افزايش قيمت مسکن به مصالح ساختماني بر مي‌گردد آهن و فولاد تنها 15 درصد در قيمت مسکن تاثير دارد.

وي خاطر نشان کرد: اميدواريم که در آينده با برنامه ريزي اصولي شاهد ثبات بازار آهن آلات در کشور باشيم./س

برچسب ها: فولاد ، شمش ، افزایش ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.