سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه قطعات یدکی تجهیزات بنادر با هدف معرفی توانمندی های داخلی

نخستین نمایشگاه قطعات یدکی تجهیزات بندری و دریایی با هدف شناسایی ومعرفی توانمندی های تولیدکنندگان داخلی در حاشیه دهمین همایش بین المللی مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (آیکوپمس) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، این نمایشگاه در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی و با توجه به اهمیت تامین قطعات یدکی برای تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی بر پا شده است.

عبدالکریم رزازان مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: در آینده ممکن است در خصوص تامین قطعات یدکی تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی با مشکل مواجه شویم و بر اساس این پیش بینی، باید هر چه سریعتر این قطعات در داخل کشور تولید شده و بومی سازی شود.

وی افزود: صنایع داخلی و تولیدکنندگان کشور در یک دهه گذشته به توانمندیهای مطلوبی دست یافتند که با حمایت سازمان قطعات یدکی دریایی، بندری و مخابراتی دریایی توسط تولیدکننده های ایرانی ساخته و تامین خواهد شد.

رزازان اضافه کرد: هم اکنون 90 درصد تجهیزات دریایی در داخل تولید می شود که این تجهیزات قطعات خاص خود را لازم دارد که در نمایشگاه قطعات یدکی امسال سازمان بنادر و دریانوردی، قطعات یدکی لازم تجهیزات دریایی، بندری و مخابراتی دریایی ارائه می شود.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر این که، قطعات یدکی تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی باید در آینده با پیگیری مناسب تولید داخل شود، اظهار داشت: در نخستین نمایشگاه قطعات یدکی بندری، دریایی و مخابراتی، تولیدکنندگان داخلی شناسایی می شوند که پیش بینی می شود با توجه به محدودیتهای بین المللی علیه ایران، تولیدکنندگان داخل استقبال مطلوبی از نمایشگاه قطعات یدکی خواهند داشت.

رزازان با بیان این که، قطعاتی که به نمایش در می آیند در بخش های مکانیکی، هیدرولیکی و پیانوماتیک هستند، گفت: در ارتباط با سیستم های مخابراتی از تکنولوژی های پیشرفته باید استفاده شود.

لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه قطعات یدکی تجهیزات بندری دریایی و مخابراتی از 29 آبان ماه به مدت سه روز در حاشیه دهمین همایش بین المللی مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (آیکوپمس 2012) در محل هتل المپیک تهران برپاست./س

برچسب ها: تجهیزات ، بنادر ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.