سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان باردار مبتلا به فشارخون بالا ورزش كنند

ورزش منظم قبل از بارداري و در طول آن اثرات مفيدي را در زنان مبتلا به پره‌اكلامپسي دارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه انجمن قلب آمريكا، محققان با انجام آزمايشات خود مشاهده كردند فشارخون بالاي ناشي از ايسكمي جفت در موش‌هاي آزمايشگاهي توسط ورزش و ترميم چندين فاكتور در گردش خون كاهش پيدا مي‌كند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش افزود: انجام فعاليت ورزشي قبل از بارداري و در حين آن در مدل موش‌هاي مورد مطالعه با بازسازي تعادل بين عواملي كه رشد عروق خوني و عملكرد آنها را محدود مي‌كند باعث كاهش فشارخون بالا شده و همچنين توانست منجر به بهبود عملكرد سلول‌هاي اندوتليال و كاهش استرس اكسيداتيو در موش‌هاي آزمايشگاهي شود كه طي اين فرآيند هيچ خطري متوجه جنين نشده است.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: براي اين كه از ورزش بتوان با خيال راحت به عنوان يك گزينه درماني براي بهبود فشارخون بالا در بارداري كه ناشي از جريان خون ناكافي در جفت است بهره برد همچنان بايد مطالعات بيشتري صورت گيرد اما اطلاعات به دست آمده از اين مطالعه احتمال اين كه شروع ورزش قبل از بارداري و حفظ آن در بارداري راه مهمي براي كاهش خطر ابتلا به پره‌اكلامپسي باشد را بالا مي‌برد.
 
به گفته محققان اختلالات فشارخون بارداري مانند پره‌اكلامپسي از شايع‌ترين عوارض خطر دوران بارداري است كه در 5 تا 8 درصد از بارداري‌ها اتفاق مي‌افتد و طبق آمار بنياد پره‌اكلامپسي اين اختلال در سطح جهاني باعث مرگ و مير 76 هزار مادر و 500 هزار نوزاد در هر سال مي‌شود. / ع2
برچسب ها: باردار ، زنان ، فشارخون ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.