سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی:

حمايت از وحدت ملی در عراق، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس جماعت اسلامی کردستان عراق، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از توسعه و آبادانی، آرامش و وحدت ملی در عراق خواند و بر تداوم حمایت کشورمان از همه اقوام و گروه‌های سیاسی در جهت تقویت حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و پیشرفت عراق تاکید کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی در دیدار رئیس جماعت اسلامی کردستان عراق با بیان این‌که پاره‌ای کشورها درصدد ایجاد ناآرامی و بحران سیاسی- امنیتی در عراق هستند، افزود: حفظ تمامیت ارضی، پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی عراق در گرو تقویت آرامش و وحدت میان همه گروه‌ها و اقوام عراقی است.

لاریجانی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از توسعه و آبادانی، آرامش و وحدت ملی در عراق خواند و بر تداوم حمایت کشورمان از همه اقوام و گروه‌های سیاسی در جهت تقویت حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و پیشرفت عراق تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نفع همه گروه‌های عراق در همکاری با یکدیگر است، تصریح کرد: باید پاره‌ای اختلاف نظرات و سلائق جزئی کنونی را از طریق گفت‌وگو و مذاکره برادرانه حل کرد.

علی باپیر، رئیس جماعت اسلامی کردستان عراق نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از وحدت و انسجام ملی در عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقطه امید مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه که حمایت ایران از وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق نقش مهمی در حل مشکلات و پیشرفت روند امور در عراق داشته است، افزود: رابطه دوستانه و برادرانه ایران با همه گروه‌های ملی عراق نقش مهمی در حل مشکلات و معضلات این کشور داشته است.

رئیس جماعت اسلامی کردستان عراق روابط نزدیک، برادرانه و همه جانبه ایران و عراق را برای ثبات و آرامش منطقه بسیار مهم دانست و افزود: همه گروه‌های عراقی بر توسعه و گسترش همکاری برادرانه با ایران تاکید دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، وحدت ، سیاست ، حمایت ، عراق ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.