رییس مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی تلفنی خود با برخی از شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و همتایان خود حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در تماس با اندرز بی‌جانسون، دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس جهانی، هجمه گسترده رژیم صهیونیستی از زمین، دریا و هوا به مردم بی‌گناه غزه را شرم‌آور و تاسف بار خواند و گفت جا دارد اتحادیه بین‌المجالس به عنوان کانون پارلمان‌های جهان که برخاسته از اراده مردم دنیا است،‌ دراین زمینه از خود تحرک جدی نشان دهد.

در این مذاکره تلفنی آندرز بی‌جانسون دبیرکل اتحادیه بین المجالس جهانی نیز اظهار کرد:‌ این نگرانی جمهوری اسلامی از حملات اسراییل به غزه نگرانی مشترک بسیاری از مردم جهان است و اتحادیه بین‌المجالس جهانی قصد دارد به زودی با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

وی یادآور شد: به زودی هیاتی از اتحادیه بین‌المجالس جهانی به منطقه غزه سفر خواهد نمود.

علی لاریجانی همچنین با پروفسور ارول قلیچ دبیرکل بین‌المجالس اسلامی نیز در همین ارتباط به طور تلفنی مذاکره کرد.

وی ضمن محکوم کردن این جنایات رژیم صهیونیستی،‌ خواستار اقدام و واکنش عملی کشورهای اسلامی شد.

علی لاریجانی همچنین در تماس با نبیه بری رییس مجلس لبنان، محمد ولد العربی خلیفه رییس مجلس الجزایر و خانم فهمیده میرزا رییس مجلس نمایندگان پاکستان و همچنین لحام رییس مجلس سوریه و اسامه نجیفی رییس مجلس عراق و مصطفی بن جعفر رییس مجلس نمایندگان تونس، این جنایات را محکوم کرد و خواستار بکارگیری مساعی پارلمانی برای محکومیت این جنایات در بین کشورهای اسلامی علیه اقدامات سبوعانه رژیم صهیونیستی در حمله هوایی،‌زمینی و دریایی به غزه شد. 

*رئیس مجلس ترکیه:دولت و مردم ترکیه به شدت نگران وقایع اخیر غزه هستند
لاریجانی: نهادهای بین المللی سریعابرای توقف جنایات رژیم صهیونیستی دست بکار شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز ( جمعه ۲۶ آبان ماه) در گفتگویی تلفنی با همتای ترکیه ای خود خواستار اقدام فوری جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی در متوقف کردن حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه شد.

علی لاریجانی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به شرایط حاد و غیر انسانی مردم در غزه ناشی از حملات گسترده رژیم صهیونیستی به این منطقه گفت: رژیم اشغالگر قدس که تا کنون به هیچ یک از معاهدات و قوانین بین المللی پایبند نبوده این بار نیز باپشتیبانی قدرت های جهانی اقدام به جنایتی دیگر در غزه کرده است.

وی با اشاره به گفتگوهای تلفنی دیشب خود با رؤسای مجالس عراق، الجزایر، تونس، پاکستان، لبنان، سوریه و نیز دبیر کل اتحادیه جهانی بین المجالس  در این زمینه گفت: نهادهای بین المللی و منطقه ای باید تمهیدات لازم را برای متوقف ساختن رژیم اشغالگر قدس بیاندیشند.

 جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تماس آقای لاریجانی باایشان گفت: مردم و دولت ترکیه نیز به شدت نگران وقایع اخیر غزه هستند و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه رامحروم می کنند.

وی ادامه داد: ترکیه با همکاری کشورهای اسلامی اقداماتی را برای جلوگیری از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادامه خواهد داد و در این زمینه در کنار مردم غزه ایستاده و خواهد ایستاد.

وی همکاری دو کشور ایران و ترکیه را در این زمینه بسیار مهم دانست.

رؤسای مجالس دو کشور توافق کردند به مشورت ها و رایزنی های مشترک خود برای کمک به مردم غزه و جلوگیری از حملات رژیم اشغالگر قدس به این منطقه ادامه دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: لاریجانی ، غزه ، محکومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار