سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد ساليانه 70 ميليون قوطي شيرخشک

ايران ساليانه توان توليد 70 ميليون قوطي شيرخشک را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مولايي نائب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي استان البرز با اعلام خبر بالا در نشست بررسي نوسان نرخ ارز که عصر ديروز در اتاق ايران برگزار شد گفت: ايران ساليانه توانايي توليد 70 ميليون قوطي شيرخشک را در کشور دارد.

وي افزود: اين در حالي است که وزارت بهداشت عليرغم آگاهي داشتن از ظرفيت توليد شيرخشک در ايران اخيرا اقدام به برگزاري مناقصه براي واردات 5 ميليون قوطي شيرخشک نموده است.

وي با اشاره به اينکه مناقصه مذکور انجام شده و 5 ميليون قوطي شيرخشک وارد کشور شده و در بازار داخلي موجود است اظهار داشت: از طرفي عليرغم توليد بالاي شيرخشک در کشور اقدام به واردات شيرخشک مي کنند و از طرف ديگر با اجراي قانون منع صادرات شيرخشک بازارهاي صادراتي کشور را در کشورهاي نظير افغانستان و عراق از بين مي برند.

وي خواستار بازنگري مجدد در قانون منع صادرات شيرخشک شد و اظهار داشت: توليدکنندگان شيرخشک در ايران به سختي توانسته بودند بازارهاي نسبتا خوبي را در عراق و افغانستان به دست آوردند که با ادامه سياست منع صادرات شيرخشک اين تلاش ها و هزينه هاي انجام شده بر باد مي رود./عب
برچسب ها: شیرخشک ، تولید ، قوطی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.