سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير مسکن خبر داد:

دريافت ماليات از واحدهاي خالي از سکنه اولويت وزارت مسکن است

بحث دريافت ماليات از واحدهاي خالي از سکنه چند ماهي است که بحث محافل مسکن کشور به منظور کنترل افزايش بي رويه نرخ مسکن به ويژه اجاره بها است.

علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: وزارت مسکن هم پيگير اجرايي شدن طرح دريافت ماليات از واحدهاي خالي از سکنه است اما در حال حاضر فقط ماليات از معاملات چندباره واحدهاي مسکوني انجام مي شود.
وي تصريح کرد: باز هم مي‌گويم براي معاملات بار اول واحدهاي مسکوني هيچ گونه مالياتي از آنها اخذ نمي‌شود اما اگر اين واحدهاي مسکوني خريد و فروششان باز هم تکرار شود براي معاملات دور دوم به بعد حتما ماليات از آنها اخذ مي‌شود.
وي در خصوص برنامه وزارت مسکن براي جلوگيري از افزايش اجاره بها افزود: وزارت مسکن پيگير اجرايي شدن طرح‌هايي همچون دريافت ماليات از واحدهاي خالي از سکنه به منظور جلوگيري از افزايش اجاره بها و حتي قيمت مسکن در کشور است.
وزير راه و شهرسازي در خصوص آخرين اقدامات براي زلزله زدگان آذربايجان با توجه به فصل سرما گفت: اقدامات لازم در اين رابطه همچنان ادامه دارد تا واحدهاي مسکوني به موقع در اختيار زلزله زدگان قرار بگيرد.
وي در خصوص مشکلات مسکن مهر پرند و ساير واحدهاي مسکن مهر در سراسر کشور گفت: در مورد مسکن مهر تمام تلاش دولت حل مشکلات به ويژه به موقع دادن خدمات شهري مثل راه اندازي خطوط حمل و نقل عمومي در واحدهاي مسکن مهر، تاسيسات زير بنايي آب، برق، گاز و تلفن است که اکثر مواقع اين کار با همکاري دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مربوطه به موقع انجام شده است در مورد مسکن پرند هم بايد بگويم شما بهتر است به واحدهاي نمونه‌اي که در اين بخش توسط دستگاه‌هاي همچون ايران خودرو ساخته شده است نگاه کنيد که با کيفيت مطلوب ساخته شده است.
وي تصريح کرد: در مورد نمونه‌هايي که گفتيد مثلا نصب کابينت و يا کمد ديواري جاي مورد نظر براي اين کارها در واحدهاي مسکوني در نظر گرفته شده که خود متقاضيان مي‌توانند با سليقه خود اقدام به خريد کمد ديواري و يا کابينت‌هاي آشپزخانه کنند./ک

برچسب ها: مالیات ، واحد ، مسکن ، مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.