سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش عيار طلا گرايش مردم را به خريد طلاي خارجي افزايش مي‌دهد

کاهش عيار طلا از 18 به 14 عيار گرايش مردم را به سمت خريد طلاهاي خارجي با عيار 18 افزايش مي‌دهد.

محمد کشتي آراي رئيس اتحاديه کشوري طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت: کاهش عيار طلا از 18 به 14 و 9 عيار گرايش مردم را به سمت خريد مصنوعات خارجي ساخته شده از اين فلز گرانبها با عيار 18 سوق مي‌دهد.
                                                           
وي افزود: توليد کنندگان و سازندگان مصنوعات طلا قريب به 30 سال است که با ساخت مصنوعات طلا و جواهر با عيار 18 به اعتبار و برند مشخصي را براي طلاي ايراني در سطح جهان ايجاد کردند.
وي با اشاره به اينکه يکي از دلايل خريد طلا توسط مردم ايران بويژه خانم‌ها سرمايه گذاري و پس انداز کردن مي‌باشد اظهار داشت: چنانچه عيار طلا از 18 به 14 و 9 تقليل يابد رقبت مردم به ويژه خانم‌ها به خريد طلاي ايراني کاهش مي‌يابد.
وي  ادامه داد: کشورهاي همسايه ايران از جمله پاکستان، عربستان و کشورهاي عربي همجوار ايران عموما طلا با عيار بالاتر از 18 ارائه مي‌دهند و کاهش عيار طلاي ايراني از 18 به 14 موجب مي‌شود تا ما بخشي از بازار خارجي فروش مصنوعات ساخته شده از اين فلز گرانبها را در کشورهاي ديگر از دست بدهيم.
                                                              
وي افزود: من به نوبه خود کاملا مخالف کاهش عيار طلا از 18 به 14 مي‌باشم و براين باورم که کاهش عيار طلا از 18 به 14 زمينه ساز گرايش بيشتر مردم به خريد مصنوعات خارجي مي‌شود./ک

برچسب ها: کاهش ، عیار ، طلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.