سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمیع زاده: در تمام دنیا دولت در ورزش دخالت می کند / از دست دادن پست های جهانی فاجعه است!

مدیر اجرایی فدراسیون شنا گفت: در تمام دنیا دولت در ورزش دخالت می کند و امیدوارم پست های جهانی و آسیایی را از دست ندهیم.

محسن سمیع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه در حال حاضر به دلیل بحث تعلیق فدراسیون با مشکلاتی مواجه است به طوریکه همچنان امکان حضور در مسابقات وجود ندارد و همچنین در صورت عدم حضور در انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا پست های آسیایی و جهانی را از دست خواهیم داد.

وی گفت: درحال حاضر مقرر شورای المپیک آسیا و رئیس این شورا کویتی است و در زمان برگزاری بازی های آسیایی گوانگجو به دلیل تعلیق ورزشکاران این کشور با پرچم IOC در مسابقات حضور پیدا کردند و این عامل نشان می دهد که قوانین بین المللی برای تمام کشورها یکسان است و به همین دلیل برای حضور در مسابقات ما نیاز داریم تا مشکلات موجود در فدراسیون برطرف شود.

سمیع زاده افزود: البته این مشکل با تعامل و هم فکری قابل حل است و به اعتقاد بنده نقش نظارتی دولت در ورزش بسیار مؤثر است در تمام دنیا و حتی کشورهای پیشرفته نیز دولت در ورزش دخالت می کند اما طبق قوانین بین المللی دولت حق دخالت بیش از حد در ورزش را ندارد و به همین دلیل چند سال پیش دخالت بیش از حد دولت باعث شد تا ورزش نیجریه تعلیق شود.

**جامعه شنا از بروز فاجعه نگران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اصلی ترین نگرانی های جامعه شنا، شیرجه و واترپلو دست دادن پست های آسیایی و جهانی است، 5 سال پیش بود که 7 نماینده از کشورمان کرسی های مهمی را به دست آوردند اما هم اکنون حضور ایرانی ها در انتخابات کنفدراسیون شنای اسیا در هاله ای از ابهام است و در صورتیکه آنها نتوانند در این جلسه حضور پیدا کنند فاجعهه بزرگی رخ می دهد.

**امینی از نوابغ بزرگ واترپلو است

وی گفت: خسرو امینی چندین سال است که در کنفدراسیون شنای آسیا و فدراسیون جهانی فعالیت می کند به همین دلیل تداوم فعالیت وی در پست های آسیایی و جهانی برایمان از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین وی یکی از نوابغ واترپلو است که نحوه برگزاری مسابقات جهانی و حتی المپیک با نظارت وی صورت می گیرد به همین دلیل از دست دادن این افتخارات یک فاجعه بزرگ محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورتیکه این اتفاق رخ دهد نقش ایران در مجامع بین المللی کمرنگ خواهد شد و این برای ما صورت خوشی ندارد.

وی یادآور شد: امیدوارم بحث تعلیق و مشکلات بوجود آمده در فدراسیون به زودی برطرف شود البته در حال حاضر مسئولان ورزشی به دنبال حل این مشکلات هستند امیدواریم در آینده خبرهای خوشی را در این خصوص بشنویم./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.