سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار آخوندزاده و ریابکوف مطرح شد

تاکید بر نقش فعال ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی/گفتگو پیرامون مسئله سوریه

در دیدار معاون امورحقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با معاون وزیر خارجه روسیه بر نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید شد و درباره گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5و موضوع سوریه تبادل نظر و گفت‌وگو صورت گرفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،،‌ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که به تهران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) با محمدمهدی آخوندزاده معاون امورحقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط راهبردی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار و نیز در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد رویکرد فعالانه خود را در امور منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت تامین صلح عادلانه و امنیت پایدار بین‌المللی دنبال می‌کند و در این چارچوب، بر رایزنی و همکاری نزدیک با روسیه به عنوان یک کشور مهم تأکید دارد.

در این ملاقات، طرف روس با اشاره به نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز با توجه به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، بر ضرورت تداوم و تقویت روابط و همکاری‌های ایران و روسیه تأکید کرد. 

همچنین طرفین در خصوص روابط دوجانبه، گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5، چشم انداز کنفرانس 2012 هلسینکی در مورد ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و همچنین موضوع سوریه به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.