سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آعلام آمادگی تایدواتر برای تامین تجهیزات بندر شهید رجایی به ارزش 150 میلیون یورو

شرکت تایدواتر خاورمیانه در پی مناقصه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ساخت تجهیزات بندر شهید رجایی، برای خرید 150 میلیون یورو تجهیزات بندری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، هادی گلرخ امین مدیر فنی و مهندسی شرکت تایدواتر خاورمیانه با اشاره به برگزاری مناقصه طراحی، ساخت، حمل و تحویل 6 دستگاه جرثقیل کانتینری و 15 دستگاه ترانس تینر برای بندر شهید رجایی که در روزهای اخیر توسط سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است، تصریح کرد: شرکت تایدواتر خاورمیانه به منظور تجهیز کامل بندر شهید رجایی با یک شرکت خارجی مذاکراتی را انجام داده است که در صورت تایید سازمان بنادر و دریانوردی با بودجه ای بالغ بر 150 میلیون یورو تجهیزات مختلف مورد نیاز برای تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی توسط شرکت تایدواتر در سریعترین زمان ممکن وارد خواهد شد.

وی اعلام کرد: شرکت تایدواتر بارها در نامه های مختلف آمادگی خود را برای تجهیز کامل بندر شهید رجایی اعلام کرده است اما متاسفانه تا کنون پاسخی از مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی دریافت نشده است و به نظر می رسد افزایش توان عملیاتی بندر شهید رجایی از طریق افزایش تجهیزات استراتژیک در اولویت قرار ندارد.

به گفته گلرخ، شرکت تایدواتر بدون نیاز به دریافت فاینانس از بانک های خارجی و با توجه به منابع مالی خود در خارج از کشور براحتی قادر به تامین این تجهیزات است و با این اقدام قطعا روند توسعه و تجهیز بندر شهید رجایی تسریع و هر دو یال غربی و شرقی بندر شهید رجایی به محض ساخته شدن با تجیهزات خریداری شده آماده بهره برداری خواهد بود.

مدیر فنی و مهندسی شرکت تایدواتر خاورمیانه افزود: برگزاری مناقصه ساخت تجهیزات برای بندر شهید رجایی در حالی صورت می گیرد که شرط اصلی اپراتوری بندر شهید رجایی که بارها از سوی مسئولان این سازمان اعلام شده است، داشتن توان سرمایه گذاری در بندر است و تا کنون شرکت تایدواتر به طور مستند آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تایدواتر با وجود تحریم های همه جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا حاضراست از منابع موجود شرکت در خارج از کشور برای تجهیز بندر شهید رجایی و کمک به اپراتورهای بندر شهید رجایی استفاده کند تا با ایجاد یک کنسرسیوم ایرانی از تمامی توان شرکت های مختلف در توسعه بندر شهید رجایی بهره برداری کرد و متعاقب آن از تلف شدن بیش از حد زمان به نفع بنادر رقیب در منطقه جلوگیری کرد.

گفتنی است شرکت تایدواتر خارومیانه سال گذشته از خرید تعدادی شناور خدمات رسان به سکوهای نفتی منصرف شد و هم اکنون منابع مالی لازم برای خرید تجیهزات بندری کشور را در اختیار دارد که مسئولان سازمان بنادر می توانند ازاین فرصت برای خرید تجیهزات مورد نیاز بدون احتیاج به انتقال ارز از کشور و یا استفاده از روش های پرپیچ و خم تامین مالی خارجی جهت خرید تجهیزات استفاده کنند.

در روزهای اخیر سازمان بنادر با درج آگهی مناقصه ساخت 6 دستگاه جرثقیل کانتینری و 15 دستگاه ترانس تینر برای بندر شهید رجایی از شرکت های بین المللی خواست تا در این مناقصه حضور یابند.

در همین حال عطا ا... صدر ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اخیرا در گفت و گو با برخی رسانه ها اعلام کرده بود سه اپراتور بندر شهید رجایی که بزودی منصوب می شوند باید هر یک 100 میلیون یورو برای خرید تجیهزات فاز دوم بندر شهید رجایی سرمایه گذاری کنند./س
برچسب ها: بندر ، تجهیزات ، مناقصه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.