سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی در اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد:

جنبش دانشجویی نباید پادگان سربازگیری جریانات بیرونی دانشگاه شود

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مشهد گفت:‌جنبش دانشجویی نباید پادگان سربازگیری جریانات بیرون دانشگاه شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس در اولین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود، گفت:‌ جنبش دانشجویی همواره به عنوان یک حرکت ارزشمند قرآني و نه به عنوان یک اقدام اجتماعی سیاسی قابل توجه است.

وی در ادامه افزود: در منطق هیچ معلم و راهنمایی اینگونه که قرآن مسئله جنبش را به عنوان یک مسئله ارزشی و واقعی معرفی می‌کند ديده نمي‌شود که همه ابعاد حیات هدایتی را در جنبش و قیام برای خدا جمع کند.

نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس با بیان اینکه قرآن مرز میان جنبش و قیام را مشخص می‌کند، تصریح کرد: معمولا جنبش‌ها و حرکت‌های مختلف جمعی است و حرکت‌های فردی اصلا معنا ندارد؛ اما در کلام هدایتی قرآن جنبش و قیام و حرکت به جمع منحصر نمی‌شود، بلکه انسان قائم بالله در زندگی فردی و جمعی مورد توجه است.

امام جمعه مشهد با بيان اینکه جنبش دانشجویی قبل از تنظیم هر چارت و اساسنامه باید به دستورات قرآن توجه کند، گفت: هیچ آموزه‌ای قویتر و محکم‌تر از دستورالعمل خدایی برای جنبش دانشجویی پیدا نمی‌کنیم که دانشجو وظیفه اصلی‌اش قیام و جنبش در راه خدا است حتی اگر به عنوان یک فرد باشد. لذا این جنبش معتقد به قرآن باید برای خدا باشد و در این قضیه شرط اول لله‌بودن است.
 و
نماینده ولی فقیه در مشهد با بيان اينكه قدرت‌گرایی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها در جنبش نباید نفوذ داشته باشد، زیرا جنبشی که با فرصت‌طلبی‌های دیگران صورت گیرد للّه نیست، اظهار داشت: جنبش باید به طور خالصانه برای خدا باشد و همچنین انسان بودن در عرصه زندگی اجتماعی و مدنی را در نظر گیرد، لذا جنبش دانشجویی نمی‌تواند بستر رقابت قدرتها و میدان زد و خورد کاندیداهای انتخاباتی و ملعبه و دستاویز جریان‌های خارجی برای اجرای دستورات مزدوران خود باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مسئولان جنبش دانشجویی در تشکل‌های مختلف باید لله بودن این حرکت را در نظر بگیرند، گفت: اگر جنبش دانشجویی این موضوع را رعایت نکند، دانشجو به عنوان یک نخبه ملعبه و غذای نیم‌خورده جریانات سیاسی می‌شود.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی نباید پایگاه و بستر فرصت‌طلبی‌ها و قدرت‌طلبی‌ها نه از داخل و نه از بیرون دانشگاه شود، اظهار داشت: بدترین جنبش دانشجویی ضدخدا و ضد مردم آن است که دیکته‌اش را از بیرون می‌گیرد و به هر عنوانی که فعالیت می‌کند در همین راستا به تخریب می‌پردازد؛ مثلا دو استاد ناهنجار و نااهل دانشجو را به صورت عمله خود استخدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی نباید پادگان سربازگیری جریانات بیرونی دانشگاه شود و  جریانات طماع سیاسی قدرت‌طلب نباید در داخل جنبش دانشجویی نفوذ کنند و دانشجو را به عنوان عمله سیاسی و پادوي خود برای مطامع سیاسی به کار گیرد. این مسئله در تاریخ جنبش دانشجویی سابقه داشته و باید درس عبرتی باشد.

وی تاکید کرد: امروز در داخل جریانات سیاسی کشور که خیلی ادعا دارند در شرط‌های عضویت و اساسنامه آنها و حتی شرط مسلمان بودن، شیعه بودن و التزام به نظام و ولایت فقیه نیامده است لذا اگر اینها در داخل جنبش دانشجویی نفوذ کنند و به شیطنت بپردازند مانند همان موقعی خواهد شد که جنبش دانشجویی الحاد و التقاط را وارد کشور کرد، اما اگر جنبش لله باشد ارزشمند خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس در پايان خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی که از دستاوردها و مفاخر انقلاب اسلامی است مراحل کمالات خود را کامل‌تر انجام دهد و جنبش دانشجویی آن الگویی برای همه جنبش‌های دانشجویی قرار گیرد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.