سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نور ناکافي علت اصلي اختلالات فصلي

افسردگی در زمستان و پاییز به علت اختلال خلقی فصلی و کاهش نور خورشید و کوتاه شدن روزها بوجود می آید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ اختلال خلقي فصلي يک دوره اي از افسردگي است که معمولا در پاييز و زمستان تجربه مي شود و علت آن نور ناکافي است.

همراه با کوتاه تر شدن روز و ابري شدن هوا در پاييز و زمستان، نشانه هاي اختلال خلقي فصلي در بسياري از مردم افزايش مي يابد. علت آن هنوز مشخص نشده است، اما تصور مي شود که تغييرات نور و دما، نقش کليدي را در بروز آن بازي مي کند.

افسردگی در فصل های پاییز و زمستان به دلیل کرختی خاصی که به دلیل نوع آب وهوا در بدن افراد ایجاد می شود، شایع تر است. از طرف دیگر ریزش برگ ها، سکون درخت ها، از بین رفتن سبزی طبیعت، خاکستری بودن مداوم هوا و از بین رفتن زندگی گیاهان در این فصل ها ممکن است کسانی را که زمینه ی ابتلا به افسردگی را دارند، بیشتر تحت تأثیر قرار دهد و حس سردی و گوشه گیری را به افراد عادی هم منتقل کند.

دل گرفتگي ناشي از زمستان معمولا با افزايش فعاليت جسماني و افزايش مقدار نور در محيط کار و زندگي برطرف مي شود. مبتلايان به اختلال خلقي فصلي به درمان بيشتري نيازمندند، به ويژه اگر درمان از طريق داروهاي ضد افسردگي و نور درماني انجام پذيرد.

علائم اختلالات خلقی فصلی در پاییز و زمستان:
- افسردگی
- امید نداشتن
- تمایل به تنهایی
- زیاد خوابیدن
- تغییر اشتها و زیاد مصرف کردن غذاهای شیرین
- افزایش وزن

عوامل اساسی برای جلوگیری از افسردگی در زمستان:
دقت در مصرف مواد شیرین ، مصرف امگا 3 ، ورزش کنید ،لباس های به رنگ روشن بپوشید.

هرگز نباید از این نکته غافل شد که انتخاب رنگ لباس باید با نظر و سلیقه ی خود کودک باشد و سلیقه ی بچه ها در انتخاب رنگ لباسشان حرف اول و آخر را می زند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.