سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علني صورت گرفت

پيام تسليت ابوترابي بمناسبت سالروز ارتحال علامه طباطبایی

نایب رئیس مجلس با تسلیت سالروز ارتحال فیلسوف عارف و فقیه برجسته جهان اسلام در عالم تشیع علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی مجموعه‌ای از معارف و فرهنگ اسلام بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ابوترابی‌فرد طی سخنانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان) مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که جامعه قدردان این شخصیت‌های برجسته و تربیت یافته در فرهنگ قرآن و عترت باشند.

وي در ادامه اظهار داشت: امیدوارم که شخصیت برجسته دینی، عرفانی و فلسفی آن بزرگوار، شاگردان ممتازی که در این مدرسه تربیت یافته‌اند همانند رهبر معظم و فرزانه انقلاب (دامه برکاته)، شهید بزرگوار آیت‌الله سیدمحمدحسین بهشتی، حضرت آیت‌الله جوادی آملی و حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و دیگر چهره‌های برجسته تربیت یافته در این مدرسه همیشه فراروی جامعه ما چون مشعلی فروزان بدرخشند و راه را بنمایند.

نايب رئيس مجلس افزود: آن بزرگوار ده‌ها اثر ارزشمند علمی، فلسفی و عرفانی از خود به یادگار گذاشته که برجسته‌ترین و ماندگارترین اثر علمی او تفسیر پرارزش المیزان است که چون مشعلی پرفروغ فراروی دانشمندان و عرفان‌پژوهان می‌درخشد و مفسر برجسته جهان اسلام حضرت آیت‌الله جوادی آملی تکیه‌گاه و پشتوانه اثر علمی خود را این کتاب ارزشمند می‌داند.

ابوترابی‌‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، به روز ملی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و امروز را بر عموم جوانان، دانشمندان، اهل قلم و کسانی که در مسیر احیای مجدد کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب در فرهنگ ملی حرکت می‌کنند تبریک گفت و افزود: امیدواریم کتاب بهترین انیس و یار ملت عزیز و جوانان این کشور و دنیای اسلام باشد.

وي همچنین از ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس و وزیر ارشاد که به مناسبت این روز کتاب هایی را هدیه کردند تقدیر و تشکر کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ابوترابی ، مجلس ، عارف ، شرق ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.