سخنگوي کميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: در جلسه عصر ديروز کميسيون قضايي و حقوقي، ايراداتي که از سوي شوراي نگهبان به لايحه مجازات اسلامي وارد شده بود، مطرح شد که پس از اصلاح به تصويب رسيد.

محمدعلي اسفناني نماينده مردم اصفهان و فريدون‌شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با تشريح جلسه عصر ديروز کميسيون قضايي و حقوقي اظهار داشت: در جلسه عصر ديروز کميسيون، ايراداتي که از سوي شوراي نگهبان به لايحه مجازات اسلامي وارد شده بود، مطرح شد که پس از اصلاح به تصويب رسيد.

وي در ادامه افزود: مواد 19 و 215 قانون مجازات اسلامی که در جلسه گذشته کمیسیون مرعا مانده بود، بررسی و دو ماده با کمی تغییر و اصلاح ادغام و ماده 215 حذف شد و بر اساس اصلاح صورت گرفته در ماده 19 حبس و جرایم مالی اشخاص حقیقی و حقوقی به هشت درجه تقسیم‌بندي شد و مجازات‌هایی از قبیل ممنوعیت از یک یا دو فعالیت شغلی، انحلال شرکت، مصادره کل اموال شرکت و مجازات‌هایی از این قبیل برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پايان تصريح کرد: در پی بررسی کارگروه مرتبط و نتایج گزارش مرکز پژوهش‌ها، این لایحه امروز در جلسه ظهر کمیسیون قضایی و حقوقي مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: لایحه ، مجازات ، قضایی ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار