سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

شتاب بخشیدن به ثبت ملی و جهانی برند زعفران ایران مورد تاكید قرار گرفت

در بیانیه پایانی جشنواره زعفران( طلای سرخ ) در قاینات، شتاب بخشیدن به ثبت جهانی، ملی و منطقه ای برند زعفران ایران با توجه به ارگانیك بودن آن مورد تاكید قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ در این بیانیه كه روز سه شنبه از سوی نائب رییس شورای ملی زعفران ایران قرائت شد، به تقویت و تامین نقدینگی صنوف حمایت از توسعه بخش كشاورزی با رویكرد محصول زعفران و محصولات دارای مزیت استانی اشاره شده است.

جلوگیری از نوسانانت شدید قیمت زعفران در داخل و خارج از كشور به منظور پایدارسازی تولید و تجارت زعفران با اجرای خرید تضمینی محصولاتی همچون زعفران و زرشك و الزام مجموعه دستگاه های اجرایی ذیربط برای تسهیل شرایط صادرات زعفران از استان و حمایت از صادركنندگان این خطه از دیگر موارد ذكر شده در این بیانیه است.

در این بیانیه اختصاص كمك های فنی و اعتباری برای ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی زعفران در خراسان جنوبی با توجه به به توانمندی های بسیار بالای استان در امر كاشت محصولات با كیفیتی همچون زعفران، زرشك و سایر گیاهان دارویی پیشنهاد شده است.

در بیانیه مزبور، توجه جدی به مسائل بهداشتی آموزش ، اجرای تحقق استانداردهای ملی و بین المللی غذایی مطابق با نیازهای بازارهای هدف صادراتی، كسب اعتبار برای محصول زعفران ایران با كمك به كشاورزان زعفرانكار و تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای روش های استاندارد برداشت و فرآوری اولیه محصول زعفران تاكید شده است.

در این بیانیه آمده: صنعت گردشگری نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایفا می كند و جاذبه های گردشگری می تواند از پایدارترین منابع سرمایه های در زمینه كسب درآمد ارزی به حساب آید لذا زعفران می تواند تاثیرات غیر قابل انكاری بر توسعه این صنعت داشته باشد.

در ادامه بیانیه آمده : در فصل برداشت محصول مزارع زعفران، می توان مناظر بدیعی را برای جلب گردشگری فراهم كرد كه توجه به این مهم می تواند منابع ملی استانی و منطقه ای زیادی به همراه داشته باشد.

در این بیانیه به مواردی از جمله به كارگماردن كارشناسان كشاورزی جویای كار در مزارع زعفران به عنوان مهندسین ناظر زارع در راستای بالابردن راندمان تولید نظیر مهندسین ناظر گندم و چغندرقند اشاره شده است.

این بیانیه همچنین می افزاید: بخشی از ارز حاصل از صادرات زعفران باید به مناطق تولید این محصول به منظور توسعه اقتصادی، ایجاد اشتنغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه مردم اخصاص یابد.

در این بیانیه شركت كنندگان خواستار تامین اعتبار لازم به منظور ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ملی طلای سرخ در شهرستان قاینات شدند.

جشنواره زعفران (طلای سرخ) روز سه شنبه 23 آبانماه جاری در شهرستان قاینات خراسان جنوبی برگزار شد.

98 درصد محصول زعفران كشورمان در استان های خراسان رضوی و جنوبی تولید می شود./س

برچسب ها: ثبت ، ملی ، جهانی ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.