سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعليق انتصاب ژنرال آلن براي فرماندهي ناتو

اوباما انتصاب ژنرال آلن را به فرماندهي ناتو معلق کرد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ کاخ سفيد اعلام کرد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه انتصاب ژنرال جان آلن، فرمانده نيروهاي متحد در افغانستان را به فرماندهي ناتو به حالت تعليق در آورد.

اين تصميم در پي آن گرفته شد که پليس فدرال آمريکا ( اف بي اي ) از ارتباطي( نامه نگاري) "غير معمول"  بين ژنرال آلن و دوست ديويد پترائوس رئيس مستعفي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) خبر داد.
تامي ويتور سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريکا اعلام کرد ژنرال آلن به فرماندهي نيروهاي ائتلاف در افغانستان ادامه مي دهد.
ويتور خاطر نشان کرد اوباما با درخواست وزارت دفاع انتصاب ژنرال آلن را به عنوان فرمانده عالي نيروهاي ناتو تا مشخص شدن نتايج تحقيقات اين وزارتخانه درباره رفتار او معلق کرد .

يکي از مقامات وزارت دفاع آمريکا ( پنتاگون ) روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد اف بي آي بيست تا سي هزار صفحه از نامه هاي الکترونيکي "غير معمول" بين ژنرال آلن و خانم جيل کلي يکي از دوستان ديويد پترائوس را پيدا کرده است.لئون پانتا وزير دفاع آمريکا که قبل از پترائوس رئيس سيا بود، در بيانيه اي اعلام کرد مقامات پنتاگون روز يکشنبه از اين ارتباط مطلع و تحقيق در اين زمينه را خواستار شدند.

انتصاب آلن به فرماندهي عالي نيروهاي ناتو دهم اکتبر اعلام شد. او قرار است در بهار دو هزار و سيزده جانشين درياسالار جيمز استاوريديس آمريکايي شود.

ژنرال آلن که فرماندهي نيروي ناتو در افغانستان را از ژوئيه دو هزار و يازده در اختيار دارد، قرار است جاي خود را به يک ژنرال آمريکايي ديگر يعني جوزف دانفورد بدهد.

کلي به اف بي آي گفته بود که نامه هاي تهديد آميز دريافت کرده است. در تحقيقات مشخص شد که پولا برادويل زندگينامه نويس پترائوس اين نامه ها را فرستاده است.اف بي آي سپس به نامه هاي بين پولا برادويل و رئيس سيا رسيد که به افشاي  رسوايي انجاميد.
برچسب ها: ناتو ، تعلیق ، فرماندهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.