ژنرال جان آلن فرمانده نظاميان آمريکايي در افغانستان نيز به سبب ارسال ايميل هاي نامناسب به يک زن که با رسوايي جنسي ديويد پترائوس رئيس سابق سيا مرتبط است تحت بازجويي قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت احارونوت، افشاي اين موضوع بخش تازه اي از رسوايي گسترده در سيا محسوب مي شود که تنها چند روز پس از انتخاب مجدد باراک اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريکا ضربه اي سهمگين به واشنگتن محسوب مي شود. قانون گذاران آمريکايي اعلام کردند اين موضوع را به دقت بررسي خواهند کرد.
مقامات پنتاگون در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند اف بي آي سي هزار صفحه مکاتبه بين آلن و جيل کلي- يکي از افراد اصلي در پرونده رسوايي ديويد پترائوس - را پيدا کرده اند.
پترائوس هفته گذشته و به صورت ناگهاني به سبب داشتن روابط نامشروع با پائولا برادول - نويسنده کتاب پترائوس - استعفا کرد.
کلي که اهل تامپا در فلوريداست به اف بي آي اعلام کرد اوايل امسال ايميل هاي تهديد آميزي دريافت کرد که در نهايت به برادول ختم مي شود.
اف بي آي سپس ايميل هايي را رد و بدل شده بين برودول و پترائوس را به دست آوردکه نشان دهنده ارتباط بين اين دو بود.
يک مقام بلندپايه دفاعي آمريکا که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگاران گفت که اين امکان وجود دارد که ايميل هاي آلن به تحقيق پترائوس مربوط شوند.
پانتا وزير دفاع آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد که اف بي آي روز يکشنبه سازمان متبوعش را در جريان پرونده قرار داده است و اين که او اين موضوع را براي تحقيق به بخش بازرسي پنتاگون ارجاع داده است. او گفت آلن به عنوان فرمانده ناتو در کابل باقي خواهند ماند .
پانتا از اقدامات آلن در افغانستان قدرداني کرد و گفت عملکرد وي در  جنگ عليه جنگجويان طالبان سودمند بوده است. پانتا در عين حال گفت از کميته نيروهاي مسلح سنا خواسته است هر چه سريعتر موضوع معرفي ژنرال جوزف دانفورد به عنوان جايگزين آلن  را بررسي کند.
هنوز مشخص نيست آلن با چه نوع اتهاماتي رو به روست و مقامات‌ آمريکايي از اظهار نظر در اين باره که آيا ژنرال جان آلن به استفاده از ايميل کاري خود براي برقراري ارتباط با کلي متهم است و يا اين که او در اين ايميل ها اطلاعات محرمانه و طبقه بندي شده را فاش کرده است يا نه خودداري مي کنند.
اين مقام دفاعي آمريکا گفت: بسيار زود است تا درباره اين که ژنرال بازرسي پنتاگون به چه چيزهايي دست خواهد يافت حدس بزنيم. »
او گفت: به اندازه کافي نگراني وجود دارد . ما معتقديم اين اقدامي محتاطانه براي برداشتن گام هاي مناسب به منظور پيشبرد يک تحقيق و ارائه گزارش به کنگره است.
او گفت:  قبل از هر گونه نتيجه گيري درباره اين موضوع بايد به بررسي حقايق پيرامون اين موضوع بپردازيم.
وي افزود که آلن بر بيگناهي خود تأکيد دارد.  به گفته او « ژنرال آلن هر گونه تخلف درباره اين موضوع را رد کرده است.
کلي ،دوستي خانوادگي طولاني مدتي با پترائوس دارد اما هيچ گونه سمتي در ارتش ندارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه،  هم پترائوس و هم آلن مدت زماني را در تامپا - مقر فرماندهي مرکزي آمريکا - گذرانده اند و پترائوس قبل از بر عهده گرفت سمت فرماندهي نيروهاي ناتو و آمريکا در افغانستان در سال دو هزار و ده رئيس فرماندهي مرکزي آمريکا در تامپا بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار