سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت سالروز بم برگزار می شود:

حرکت شهرهای کشور به سمت مقاومت بیشتر در برابر حوادث

نهضت ملی برگشت پذیری شهرها در برابر حوادث که از سال 2010 توسط راهبرد بین المللی سازمان ملل متحد برای کاهش خطرپذیری بلایا در جهان آغاز شده در برخی از شهرهای کشور در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جلسه ای که امروز با حضور دستگاه های مرتبط در محل اداره کل بین الملل سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد بر ضرورت تبیین این نهضت جهانی تاکید و برنامه ریزی های لازم برای اجرای آن در کشور انجام شد.
بنابراین گزارش، مقرر گردید در سه مرحله فرآیند، معرفی و تبیین برگشت پذیری شهرها در برابر حوادث برای شهرداران و مسئولان حوزه شهری در سراسر کشو،هم اندیشی و تبادل تجربیات حاصل از اجرای اصول بنیادین این نهضت جهانی و بررسی محدودیت های مالی و قانونی برای عملیاتی شده آن، برگزاری جلسات مشترک بین شهرداران و مسئولان دولتی برای رفع موانع ارتقا اصول کاهش خطرپذیری در شهرها، حرکت شهرهای کشور به سمت مقاومت بیشتر در برابر حوادث طبیعی صورت پذیرد.
در این گزارش ضمن تاکید اعضای جلسه بر بومی سازی دستورالعمل های این نهضت جهانی و تطبیق با قوانین و شرایط کشور آمده است، تعامل سازنده مدعوین در این نشست ملی با توجه به افزایش میزان حوادث طبیعی در جهان در سال های اخیر برای ارتقاء توانایی مدیریت شهری در برگشت پذیری شهرها در برابر حوادث یک ضرورت اجتناب ناپذیراست. /ف

برچسب ها: شهر ، مقاومت ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.