سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر آینده شهر اعتلای کیفیت با رویکرد حل مشکلات شهرها

بیست و سوم آبان ماه روز جهانی شهرسازی است، روزی که با همت شهرسازان و با شعار شهر آینده اعتلای کیفیت زندگی با رویکرد حل مشکلات شهری نهمین دوره کار خود را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، در همين  این راستا شهر آینده شهری به سوی آرمان ها یک شهر ایده آل است، شهر آینده در حال تولد است که پایه آن شهر الکترونیک با تعاملی مثبت است.
علیرضا جاوید،معاون معماری شهرسازی شهرداری تهران افزود: مدیریت شهری تهران برنامه های اجرایی خود را منطبق بر راهبردهای طرح جامع و طرح تفضیلی منطبق خواهد کرد و بسیاری از پروژه های بزرگی که در شهر تهران در سال های اتفاق افتاده نظیر پروژه بزرگ چیتگر، خروج پادگان قلعه مرغی،‌احداث بوستان ولایت، خروج پادگان جی از شهر تهران که با مشارکت بخش خصوصی، در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: ادامه احداث بزرگراه های بزرگ در شهر تهران مانند بزرگراه امام علی(ع)، تونل نیایش، بزرگراه طبقاتی صدر، بزرگراه آزادگان، مجموعه بزرگ رفاهی مانند هزار و یک شب در منطقه 22، احداث مجتمع های خدماتی انتفاعی و غیرانتفاعی در سالهای اخیر در تهران انجام شده است.
وی تصریح کرد: مداخله در اراضی عباس آباد به صورت فضای سبز و فرهنگی مثل باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه کتاب یا اتفاقاتی که با خروج زندان قصر و بوستان تفریحی و گردشگری حاشیه آن یا اتفاقات مشابه با تکیه بر راهبردهای طرح جامع تفصیلی بوده و نشان می دهد اگر در شهر تهران یک مدیریت کارآمد و توانمند مبتنی بر یک مطالعات علمی و برنامه رزی شده و پایبند مستقر شود امکان پیشرفت و رشد شهر و آبادی شهر تهران به عنوان پایتخت شهر تهران فراهم می شود.
وی اذعان داشت: نکته حائز اهمیت این است که کشوری پیشرفت نمی کند و آبادانی در آن محقق نمی شود تا شهرهای آبادی داشته باشد و طبیعتا پایتخت هر کشور هم نماد و الگوی شهرهای آن است.
جاوید خاطر نشان کرد: یکی از نمادهای پیشرفت کشور، پیشرفت شهر همه جانبه شهر تهران در ابعاد مادی و معنوی، پیشرفت ارگانیک و کالبدی شهر و البته بهتر شدن روابط شهروندان در قالب این کالبد است که در سالهای اخیر در شهر تهران محقق شده و شهر تهران در سال آینده با تکیه بر طرح تفصیلی ادامه پیدا کند./ف
برچسب ها: شهر ، آینده ، الکترونیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.