سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امارات حکم سلب تابعیت هفت شهروند اسلام‌ گرا را تایید کرد

دادگاه تجدید نظر امارات حکم سلب تابعیت از هفت شهروند این کشور به اتهام ارتباط با گروه "اخوان المسلمین" و اقدام علیه امنیت ملی را تایید کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، دادگاه تجدید نظر شهر "ابوظبی"، پایتخت امارات روز دوشنبه حکم ماه مه گذشته دادگاه بدوی این شهر مبنی بر سلب تابعیت از این هفت شهروند اسلام گرا را تایید کرد و اعتراض این افراد به حکم صادره از دادگاه بدوی را غیر قابل قبول دانست.

دادگاه تجدید نظر شهر "ابوظبی" این هفت تن را به دلیل آنچه دخالت در اقدامات تهدید آمیز علیه امنیت ملی امارات از طریق ارتباط با سازمان ها و شخصیت های منطقه ای و بین المللی مشکوک خوانده، متهم دانسته و حکم لغو تابعیت آنها را تایید کرده است.

محاکمه این افراد سلب تابعیت شده در اواخر ماه مارس گذشته و در دادگاه بدوی شهر "ابوظبی" آغاز شده بود و طی جلسه های محاکمه وزارت کشور امارات با ارائه شواهد و اسنادی، سلب تابعیت آنها را خواستار شد.

هفت فرد سلب تابعیت شده عضو جمعیت اسلام گرای "اصلاح" امارات می باشند، جمعیتی که پیش از این 60 تن از اعضای آن به اتهام عضویت در گروه "اخوان المسلمین"، تاسیس سازمانی مخالف با امنیت ملی و برقراری ارتباط با سازمان های بیگانه، از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده اند.

این در حالی است که جمعیت اسلام گرای "اصلاح" امارات تمامی اتهامات مذکور را رد کرده و بر این مساله تاکید می کند که هیچ ارتباطی با گروه "اخوان المسلمین" نداشته و تنها راه اصلاح مسالمت آمیز را در پیش گرفته است.

در همین حال، "عبدالحمید الکمیتی"، وکیل جمعیت اسلام گرای "اصلاح" امارات اعلام کرد که حکم صادره از دادگاه تجدید نظر "ابوظبی" را بررسی کرده و پس از آن در مورد اعتراض به حکم نزد دادگاه عالی استیناف تصمیم خواهد گرفت.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ شیخ "خلیفه بن زاید آل نهیان"، حاکم امارات در ماه دسامبر سال گذشته دستور داده بود که تابعیت اماراتی این هفت تن به دلیل اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با سازمان ها و شخصیت های منطقه ای و بین المللی مشکوک، سلب شود.

اما این هفت فرد سلب تابعیت شده با تاکید بر اینکه تا پایان زندگی شهروند امارات خواهند ماند، از پذیرش دستور حاکم این کشور امتناع کرده و به همین دلیل پس از گذشت مهلت دو هفته ای وزارت کشور امارات برای ارائه درخواست دریافت مجوز اقامت در این کشور و یا تابعیت کشورهای دیگر، دستگیر شدند.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: امارات ، تابعیت ، اسلام ، حکم ، سلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.