سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال مقامات مالي از تصميم سران اکواس براي اعزام 3300 نيرو به مالي

مقامات مالي از تصميم سران کشورهاي غرب آفريقا درمورد اعزام سه هزار و سيصد نيرو به اين کشور به منظور سرنگون کردن شورشيان در شمال مالي در چارچوب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد استقبال کردند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛‌ سرهنگ ياموسا کامارا وزير دفاع مالي در مصاحبه با اين خبرگزاري گفت برنامه ها براي يک عمليات تحت فرماندهي آفريقا براي سرنگون کردن افراطيون اکنون روشن است .

وي افزود : ما به کمک سه هزار و سيصد جنگجو نياز داريم و من فکر مي کنم تا پايان ماه دسامبر از آمادگي کامل برخوردار باشيم .

جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا موسوم به اکواس روز يکشنبه در نشستي سطح بالا در ابوجا پايتخت نيجريه ، استقرار يک نيروي بين المللي تحت فرماندهي آفريقا را در مالي تصويب کرد .
سوني اوگو سخنگوي اکواس روز دوشنبه گفت اين طرح طي چند روز آينده براي تصويب در اخيتار اتحاديه آفريقا و شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت .

وي افزود اين سه هزار و سيصد نيز از سيزده کشور از پانزده کشور عضو اکواس تشکيل خواهد شد .

بحران در مالي به يک نگراني امنيتي براي دولت هاي غرب آفريقا تبديل شده است زيرا از آن بيم دارند که اين منطقه به محلي براي آموزش شبه نظاميان تبديل شود . مالي که زماني الگويي براي دموکراسي در آفريقا به شمار مي رفت ، پس از کودتاي ماه مارس در باماکو پايتخت اين کشور که منجر به سرنگوني رئيس جمهور شد و زمينه را براي تسلط شورشيان بر شمال فراهم کرد ، با ناآرامي و هرج و مرج روبرو شد .

برچسب ها: آفریقا ، مالی ، اعزام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.