سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه ها باید در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش خود را به خوبی ایفا کنند

نشست خبری اعلام ویژه برنامه های ایام شهادت حضرت عبدالله الحسین و برنامه های هفته قرآن در دانشگاه ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی معاونت محترم فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دفتر نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین قریشی در جمع خبرنگاران با بیان تسلیت به مناسبت ایام شهادت شهید تهرانی مقدم گفت: شهادت دانشمندان علمی کشورمان سرمشقی برای دانشجویان و اساتید است چرا که بعد از ترور برخی از دانشمندان شاهد جوشش بیشتر دانشجویان در عرصه های علمی شدیم.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا آئین نامه تبیین اقتصاد مقاومتی به دانشگاه های کشور ابلاغ شد.

وی افزود: ماه گذشته تفاهم نامه چهارجانبه ای ما بین وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و نهاد رهبری در دانشگاه ها امضا شد که بر مبنای آن دانشگاه ها در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را هدایت فضای دانشگاه ها به سوی مسائل اصلی اقتصادی و صنعتی و استفاده از ظرفیت دانشجویی و استادی برای برداشتن موانع موجود و تقویت کار آمدی دانشگاه ها در حل مشکلات روز کشور دانست.

همچنین روحیه جهادی و تلاش گرانه در عرصه جنگ اقتصادی، پیگیری و تحقق مطالبات رهبری در سال تولید ملی و همچنین موضوع جهاد اقتصادی و جهت گیری هدف مند و کاربردی تحقیقات و پژوهش های دانشجویی از اهداف دیگر این تفاهم نامه است.

وی یاد آور شد برای میل به این مقصود در دانشگاه دو کمیته استادی و دانشجویی تشکیل شد  که کمیته ی استادی تشکیل شده است از اساتید و فرهیختگان دانشگاه، مدیریت و رئیس دانشگاه بخش فرهنگی و نهاد دانشگاه، بخش پژوهشی و فرهنگی استادان، واحد جهاد دانشگاهی و اساتید.

کمیته دانشجویی نیز متشکل است از تشکل های دانشگاهی اعم از فرهنگی و سیاسی و انجمن های علمی فعال در دانشگاه ها که با همکاری مدیریت دانشگاه وظایف خود را انجام می دهند.

پیش بینی شده کمیته مرکزی در دانشگاه ها کارهای پشتیبانی برای انجام فعالیت ها را بر عهده دارد.

وی اذعان داشت: یکی از دغدغه های موجود جهت دهی به فعالیت های پژوهشی پایان نامه ها تحقیقات و تولیدات علمی که به سمت نیازهای بهتر هدایت شود.

وی افزود: اشکال این است که برخی پایان نامه ها درجهت برطرف کردن نیازهای کشور نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: کمیته های تشکیل شده وظایفی بر عهده دارند که فرهنگ سازی در تولید افزون و خرید کالاهای ملی جز وظایف این کمیته ها است.

وی اذعان داشت کمک به راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تشکیل میز گردهای تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی نیز جزو وظایف این کمیته ها است.

حجت الاسلام قریشی در پایان اشاره کرد: امیدوارم شاهد باشیم در آینده بیش از پیش کارهای پژوهشی، هدفمند باشد و در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کند./ح
برچسب ها: دانشگاه ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.