سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده شيراز در مجلس:

افزایش افراد تحت پوشش کمیته امداد افتخار نیست/ طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر شرایط بحرانی را به جامعه القا می‌کند

نماینده مردم شیراز در مجلس با بيان اينكه افزایش افراد تحت پوشش کمیته امداد یک افتخار نیست، گفت: باید به جای افزایش این افراد، این عده از جامعه را برای کمک به افزایش تولید کشور سوق داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمدرضا دستغیب نماينده مردم شيراز در مجلس در جلسه علني امروز(يكشنبه) پارلمان با بیان اینکه کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید متناسب با پیشرفت علم صورت گیرد، گفت: کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد باید از طریق سوق دادن آنها به سمت بخش تولید باشد. باید به مردم ماهیگیری یاد داد نه اینکه ماهی را به دست‌شان داد. این افتخار نیست که افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش یابند چرا که افزایش این آمار یک رویکرد منفی برای جامعه به شمار می‌آید.

وي كه در مخالفت با کلیات فوریت طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر سخن مي‌گفت، اظهار داشت: این طرح تنها شرایط بحرانی را به جامعه القا می‌کند، این در حالی است که انجام تدابیر این‌چنینی باید بدون حساس شدن جامعه صورت گیرد تا تاثیرات منفی را در کشور به دنبال نداشته باشد.

دستغيب با بیان اینکه کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر را می‌توان از طریق سازمان‌های مربوطه تامین کرد، گفت: در این راستا دولت می‌تواند با برگزاری جلساتی با کمیسیون‌های مربوطه مجلس از اقشار کم‌درآمد حمایت کند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بیان اینکه این طرح با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها منافات دارد، اظهار کرد: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مقرر شده بود که یارانه‌ها به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود اما اینکه تنها به گروهی خاص کالاهای اساسی اختصاص یابد کلیت قانون هدفمندی را زیر سوال می‌برد. به جای این کار بهتر است که در نحوه توزیع یارانه‌ها و امکانات و اعتبارات بودجه‌ای تجدیدنظر صورت گیرد یعنی به صورت پلکانی طبقات پایین جامعه از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند و به تبع آن طبقات بهره‌مند یارانه‌های کمتری را بگیرند.

دستغیب با بیان اینکه وظیفه ذاتی دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، توجه به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه است، گفت: دستگاه عریض و طویلی همچون کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی می‌توانند از طریق مسیر قانونی و با حمایت دولت، کالاها را از محل مبدا و با قیمت اولیه خود به اقشار محروم جامعه برسانند، از این رو نیاز به قانون مصوب مجلس وجود ندارد.

انتهای پیام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.