سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران :

یک متر لوله هم از خارج وارد نمی‌شود

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت :ایران در ساخت تجهیزات آب و فاضلاب در حالی به خودکفایی کامل رسیده‌است که در حال حاضر یک متر لوله هم از خارج وارد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه نخستین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب با هدف ارج نهادن به تولید داخلی برگزار می‌شود،گفت: در این جشنواره جدا از بحث کیفیت محصول، مونتاژ یا غیر مونتاژبودن آن باید مورد تاکید قرار گیرد و محصولی که در داخل تولید شده نسبت به محصولی که فقط مونتاژ آن در ایران انجام شده است باارزش‌تر است.

محمد پرورش با بیان اینکه تا اوایل دهه 70 شرکت‌های آب‌و‌فاضلاب برای تهیه یک پمپ به نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی مراجعه می‌کردندگفت: ایران در ساخت تجهیزات آب و فاضلاب در حالی به خودکفایی کامل رسیده‌است که در حال حاضر یک متر لوله هم از خارج وارد نمی‌کند؛ بنابراين بالابردن کیفیت ساخت تجهیزات باید در سال جاری سرلوحه کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تاکید بر اهمیت این جشنواره در تبادل تجربیات فعالان بهره‌‌برداری صنعت آب و فاضلاب گفت: این جشنواره می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای انتقال تجارب و آشنایی دست‌اندرکاران صنعت با یکدیگر باشد تا فناوری‌های موجود در کشور و تجربیات اجرایی ارزشمند و موفق  معرفی شوند.

پرورش افزود: در ارزیابی محصولاتی که به جشنواره ارسال شده است، علاوه بر معیار تولید ملی و ارتباط با بهره‌برداری، باید درجه محرومیت منطقه‌ای که محصول در آن تولید شده است نیز در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی این جشنواره در تعامل بدنه دولت با بخش خصوصی نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد تا ساز‌و‌کارهای لازم برای حضور فعالان بهره‌برداری آب و فاضلاب و شرکت‌های پیشگام در این عرصه فراهم شود./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.