سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کل ديوان محاسبات:

کاهش 80 درصدي تخلفات مالي دستگاه ها

تمامي دستگاه هاي اجرايي کشور به ويژه دستگاه هايي که با منابع مالي بيشترين سر و کار را دارند برنامه اي ويژه براي همکاري با ديوان محاسبات را در دستور کار قرار داده اند.

عبدالرضا رحماني فضلي رئيس کل ديوان محاسبات کشور در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب در پاسخ به اين سوال که در حال حاضر پرتخلف ترين دستگاه هاي اجرايي کشور کدام دستگاه ها هستند گفت: براساس آمار ارايه شده در تفريغ بودجه سال 89 که در صحن علني مجلس هم قرائت شد عمده دستگاه هايي که بيشترين مصرف منابع مالي را داشتند جزو دستگاه هاي داراي پرونده تخلفاتي هستند که خوشبختانه اين دستگاه ها در دو سه سال اخير اقدامات خوبي را براي همکاري با ديوان محاسبات کشور به منظور کنترل حسابرسي هاي عملکرد و کاهش تخلفات مالي خود به مرحله اجرا گذاشته اند.

وي تصريح کرد: برنامه دستگاه هاي اجرايي در راستاي همکاري با ديوان محاسبات کاهش 80 درصدي تخلفات مالي در همه بخش ها همچون بانک ها و بيمه ها است.

رحماني فضلي تصريح کرد: برهمين اساس همه بانک ها و بيمه ها برنامه منسجمي را براي همکاري با ديوان محاسبات در دستور کار خود قرار داده اند تا قبل از بروز تخلفات مالي اخطارهاي لازم به آنها ابلاغ و از افزايش روند تخلفات مالي در آنها جلوگيري شود.

رئيس ديوان محاسبات با بيان اينکه مهمترين نکته در تفريغ بودجه سال 89 همکاري خوب همه دستگاه هاي اجرايي براي ارايه آمارهاي حسابرسي و شفاف سازي اطلاعات بوده است گفت: تفريغ بودجه سال 89 که در صحن مجلس قرائت شد نشان دهنده همکاري بسيار خوب دستگاه ها به منظور مبارزه با کاهش تخلفات مالي و بهره وري بهينه از منابع مالي تخصيص يافته به آنها است./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.