سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در ديدار رئيس مجلس ويتنام:

دو ملت ايران و ويتنام در يك جبهه فرهنگي و انساني قرار دارند

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه دو ملت‌ ايران و ويتنام در يك جبهه فرهنگي و انساني قرار دارند، گفت: بسياري از ارزش‌ها و اصولي كه دو ملت به آنها باور دارند، مشترك بوده و مردم دو كشور همواره به دنبال استقلال، عدالت و صلح پايدار براي خود و همه ملت‌هاي جهان هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (شنبه) در جريان دومين روز از سفر به ويتنام در ديدار رييس مجلس اين كشور با اشاره به اينكه دولت و ملت ايران احساس نزديكي و صميميت بسيار زيادي با مسئولان و مردم ويتنام دارند، گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و ويتنام بسيار عميق و دوستانه است و هيچ نقطه تاريك و منفي در مناسبات دو كشور وجود ندارد.

وي خاطر نشان كرد: يكي از ويژگي‌هاي مشترك مردم ايران و ويتنام اين است كه هرگز اهل تجاوز به سرزمين ديگران نيستند اما اگر بيگانگان بخواهند به سرزمين آنها تجاوز كنند، آنچنان دفاع جانانه‌اي از خود به جاي مي‌گذارند كه دشمنان از اقدام خود پشيمان خواهند شد، آنچنان كه مردم دو كشور اين موضوع را در جنگ ويتنام و جنگ غرب عليه ايران به خوبي نشان دادند.

وي روابط جمهوري اسلامي ايران و ويتنام را داراي روند رو به رشد و مناسبي توصيف كرد و اظهار داشت: در جريان اين سفر و مذاكره با مسئولان ويتنام، استفاده از تمام ظرفيت‌ها در راستاي گسترش همكاري‌ها و توسعه مناسبات همه‌جانبه ميان دو كشور به توافق رسيديم و جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه مصمم است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: مطمئناً با لطف الهي و تلاش مسئولان دو كشور و توافقاتي كه صورت گرفته شاهد گام‌هاي بلند و مؤثري در روابط دو كشور خواهيم بود.

رئيس‌جمهور همچنين بر تبادل تجربيات و امكانات فراوان موجود دو كشور، براي ارتقاء روزافزون همكاري‌ها و روابط تأكيد كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اداي احترام هيات ايراني به قهرمانان و قربانيان جنگ ويتنام و هوشي‌مينه رهبر فقيد انقلاب اين كشور، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره براي مردم و رهبري ويتنام احترام زيادي قائل است و خوشبختانه امروز شاهد آن هستيم كه رهبري حاكم در ويتنام با انسجام سياست‌هاي واحدي را در مسير پيشرفت و استقلال ملت ويتنام دنبال مي‌كند.

رئيس‌جمهور همچنين ضمن تقدير از حضور هيات بلند پايه ويتنامي در شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد تصريح كرد: ايران و ويتنام نه تنها در سطح روابط دوجانبه بلكه در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي نيز ياران خوبي براي يكديگر هستند.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه تا رفع كامل تهديد در جهان و استقرار صلح پايدار براي ملت‌ها فاصله زيادي وجود دارد، اظهار داشت: بايد همگي در كنار يكديگر بوده و براي استقرار اين ارزش‌ها دست به دست يكديگر داده و سخت تلاش كنيم.

رئيس‌جمهور ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران هميشه در كنار دولت، رهبري و ملت ويتنام خواهد بود و از اينكه اين كشور به سرعت در مسير پيشرفت در حال حركت است خرسند است.

رئيس مجلس ويتنام نيز در اين ديدار ضمن خوش‌آمدگويي و ابراز خرسندي از سفر رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به ويتنام گفت: اعتقاد راسخ دارم كه اين سفر و حضور احمدي‌نژاد در ويتنام موجب تعميق و گسترش بيش از پيش روابط دو كشور خواهد بود.

وي با بيان اينكه روابط ايران و ويتنام به طور سنتي با دوستي و همكاري همراه بوده است، گفت:‌ مناسبات دو كشور در جهت صلح و ثبات جهاني و به نفع ملت‌هاي ايران و ويتنام و ساير ملت‌ها بوده است بطوري كه اشتراكات فراواني ميان مردم دو كشور در دفاع از استقلال، وحدت و يكپارچگي وجود دارد.

رئيس مجلس ويتنام با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير نقش سازنده‌اي در مجامع بين‌المللي، بويژه جنبش عدم تعهد داشته گفت: مجلس ويتنام آماده هرگونه كمك و همكاري در راستاي اجراي برنامه‌ها و سياست هاي ايران در جنبش عدم تعهد بوده و به اصول اين جنبش اعتقادي محكم دارد و علاقمند به گسترش روابط پارلماني با همه كشورها به‌ويژه مجلس شوراي اسلامي ايران است.
انتهاي پيام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.