سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلی به نام تغییر تفکر در لیگ ایران

بسیاری از تیم ها در لیگ برتر با تعویض سرمربی مواجه بوده اند که این مسئله خطر عدم هماهنگی با تغییر تفکر را پدید می آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران وقتی مدت ها یک سرمربی با تیمی کار کرده است تفکر وی بر آن اثر زیادی می گذارد و بازیکنان با آن تفکر هماهنگی می شوند.

تمرینات روال خاص خودش را می یابد و همه چیز قاعده و برنامه خاص خود را پیدا می کند.

در این صورت با تزلزل در نیمکت مربی گری یک سرمربی جدید با تفکرات خاص خود وارد تیم می شود و باد مشکلات جدیدی را به تیم اضافه می کند.

مشکلاتی که به عدم هماهنگی بازیکنان و سختی فراموش کردن سیستم قبلی مربوط می شود.

به همین خاطر اغلب سرمربیان تا مدت ها پس از پیوستن به تیمی، خوب نتیجه نمی گیرند و از هواداران می خواهند تا به آنها فرصت بدهند.

با آمدن یک سرمربی جدید، داوران جدیدی نیز در یک تیم آغاز می شود دورانی که ممکن است کوچکترین شباهتی به گذشته نداشته باشد و تطابق بازیکنان با شرایط جدید دشوار است.

در رأس تغییرات یک تیم نگرش جدید در بازی دادن بازیکنان است.

در تیم های لیگ برتر که اساساً سطح اول فوتبال کشور را معرفی می کنند مجموعه بازیکنان زیادی حضور دارند که مستحق بازی در مستطیل سبز هستند و هر سرمربی با توجه به سلایق و اهداف و تفکرات خود از بین این بازیکنان 11 نفر را درون زمین می چیند.

از آنجایی که تفکرات سرمربیان با هم تفاوت زیادی دارند، با آمدن یک سرمربی جدید شعار زیادی از بازیکنان ترکیب ثابت گذشته نیمکت نشین می شوند و وقایع برعکس نیز اتفاق می افتد، کنار آمدن با تفکرات سرمربی جدید دشوار است و عادت کردن به اوضاع جدید زمان می برد.

طبیعی است که به واسطه همین تغییر تفکر، بسیاری از بازیکنان و اعضای کادر فنی شرایط دشواری را تجربه کنند که به مذاقشان خوش نیاید.

همچنین هواداران که بخش بزرگی از خانواده یک تیم هستند از تیم خود نتیجه می خواهند و بدون شک تنها در صورتی با امتداد حضور سرمربی جدید موافق خواهند بود که نتایج دلخواهشان به دست آید.

به هر حال تغییر تفکر همان مسئله ای است که اگر کنترل و حل نشود می تواند به یک چالش و بحران بزرگ در تیم ها تبدیل شود.

چالشی که می تواند از ادامه راه تیم در مسیر دشوار لیگ جلوگیری کند./آق

برچسب ها: لیگ ، سرمربی ، نیمکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.