سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت چين با حضور ناظران خارجي حقوق بشر در تبت

یکی از مقامات ارشد دولت چین ضمن رد فشارهای بین المللی در زمینه تحقیق درباره اوضاع حقوق بشر در منطقه تبت گفت پکن به ناظران خارجی اجازه حضور در این منطقه را نمی دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛
گروه های طرفدار حقوق مردم تبت اعلام کرده اند از ماه مارس سال 2011 میلادی تا کنون 68 فرد تبتی در اعتراض به حاکمیت چین در این منطقه و سایر استان های این کشور خودسوزی کرده اند که از این میان پنجاه و شش نفر جان خود را از دست داده اند.

ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هفته قبل از مقامات چین خواست به بازرسان مستقل حقوق بشر اجازه دهند برای بررسی اوضاع مردم تبت از این منطقه دیدن کنند.

شیانگبا پونچوگ رئیس مجلس منطقه ای تبت گفت‌:«ما امیدواریم مردم افشار مختلف داخل و خارج چین برای تفریح، مطالعه و سفر به تبت بروند ولی در جنبه های دیگر، استقبالی از این امر نمی کنیم.

این مقام چینی در حاشیه نشست حزب کمونیست چین گفت‌:آنهایی که می پندارند در تبت مشکلی در زمینه حقوق بشر وجود دارد و می خواهند در این زمینه تحقیق کنند قصد دارند از این موقعیت به عنوان بهانه ای برای وارد شدن به تبت استفاده کنند.

دولت در تبعید تبت اعلام کرد به دنبال خودسوزی روز پنجشنبه یکی از جوانان تبتی در استان شینگهای در شرق چین، هزاران دانشجوی تبتی روز جمعه در منطقه ربکونگ این استان به خیابان ها ریختند.
برچسب ها: چین ، حقوق ، بشر ، تبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.