سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان بی مسئولیت نتیجه محبت افراطی والدین

شاید یادگار دوران کودکیمان کارهایی باشد که از انجام آنها فرار می کردیم تقصیری هم نداشتیم شیرینی بازی دلیل قانع کننده ای برایمان بود اما دلسوزی های مادرمان بر این تنبلی ها می افزاید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسئولیت پذیری کودکان از جمله مسائلی است که جایگاه مهم در زندگی فرد داشته و دلسوزی مادران می تواند احساس مسئولیت پذیری کودکان را کمرنگ تر کند.

جعفر بای ضمن اشاره به این مطلب گفت: یکی از مهارت های اساسی زندگی که امروزه در نظام تربیتی به فراموشی سپرده شده است تقویت حس مسئولیت پذیری کودکان است.

بای اذعان داشت: متأسفانه نظام نادرست فرزند سالاری زمینه ای را فراهم کرده تا والدین از دادن مسئولیت به فرزندان خویش خودداری کرده و آنها را در شرایط دشواری زندگی قرار ندهند.

وی گفت: مسئولیت پذیری ارتباطی مستقیم با شناخت حق و تکلیف شهروندان در جامعه دارد حق و تکلیف معادله اساسی در جامعه بوده که انسان را موظف می سازد تا در مقابل حقی که دریافت می کند مسئولانه انجام تکلیف کند کوتاهی در انجام تکلیف محرومیت از حقوق اجتماعی را به دنبال دارد.

بای در پایان اظهار کرد: خانواده به خاطر محبت افراطی به فرزندان آنها را وارد زندگی اجتماعی نکرده و به آنها مسئولیتی نمی دهد و این در صورتی است خانواده می بایست در برابر بهره برداری هایی که فرزندان از امکانات منزل دارند از آنها کار بخواهند که اصطلاحاً به آن مسئولیت سپاری می گویند.

آموزش مسئولیت پذیری با ارزش ترین هدیه ای است که می توانیم به کودکانمان ارزانی کنیم.

کودک برای سلامت زندگی حال و آینده اش نیازمند است که به مسئولیت پایبند باشد کودک زمانی فرد مسئول شمار می آید که با در نظر گرفتن هدف های خویش و نیازهای سایرین مانند خانواده، مدرسه و جامعه عمل کند و والدین باید کودک را یاری داده تا او به این ارزش برسد کودکان با مشاهده رفتار پدر و مادر با یکدیگر مسئولیت پذیریری را فرا می گیرند چنانچه والدین در قبال هم احساس مسئولیت کنند فرزندان بسیار آسانتر عهده دار مسئولیت می شوند./ز
برچسب ها: کودکان ، افراطی ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.