سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکستان پيروزي اوباما را تبريک گفت

آصف علي زرداري رييس جمهور پاکستان انتخاب دوباره باراک اوباما به عنوان رئيس جمهوري آمريکا را تبريک گفت و ابراز اميدواري کرد روابط دو کشور طي سال هاي آينده عميق تر شود.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ دفتر رياست جمهوري پاکستان در بيانيه اي تصريح کرد : زرداري اميدوار است روابط دو کشور در دوره جديد رياست جمهوري اوباما روند رو به رشد داشته باشد.

 زرداري در پيامي به اوباما انتخاب مجدد وي را تاکيد مردم بر اعتماد به اوباما و حمايت از وي دانست.رييس جمهور پاکستان همچنين اعلام کرد به اين موضوع اطمينان دارد که دو کشور خواهان تعميق  و گسترش روابط دو جانبه بر اساس احترام و مصالح دو طرف هستند.

در پاکستان اوباما به عنوان رييس جمهوري شناخته مي شود که دستور حمله مخفيانه به محل زندگي بن لادن در ماه مه دو هزار و يازده را صادر کرد و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي به مواضع القاعده و طالبان در مناطق قبايلي شمال غرب پاکستان در دوره نخست رياست جمهوري وي بسيار گسترده تر شد.

پاکستان هميشه رسما به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين اعتراض کرده و آن را نقض حاکميت خود مي داند. اما ناظران معتقدند اين کشور به طور ضمني با اين حملات موافق است.

بر اساس نظر سنجي که موسسه گالوپ تابستان امسال منتشر کرد، چهل و نه درصد پاکستاني ها اعتقاد دارند آمريکا کشوري است که بيشترين دشمني را با مردم پاکستان دارد. در حالي که تنها بيست و چهار درصد پاکستاني ها، هند را دشمن تاريخي خود مي دانند.

برچسب ها: پاکستان ، تبریک ، اوباما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.