سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس انجمن عفونی کودکان :

سل خوني و مننژيت سلي ، خطرناک ترين نوع بيماري

رئيس انجمن عفوني کودکان گفت : سل خوني و مننژيت سلي خطرناک ترين نوع بيماري سل هستند که در صورت عدم تشخيص سل خوني به مرگ منجر مي شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر سید محمدرضا بلورساز عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در هشتمین همایش انجمن عفونی کودکان ایران با بيان اينکه واکسن ب ث ژ واکسن بسيار خوبي است که از صفر تا 95 درصد بيمار را در مقابل سل هاي خطير مننژيت سل و سل خوني که خطرناک ترين نوع سل هستند حفاظت مي کند گفت: در صورتي که کودکي به مننژيت سل مبتلا شده و تشخيص داده نشود دچار عقب ماندگي ذهني و ابتلاي به سل خوني و عدم تشخيص مرگ وي را در پي خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه در گذشته به دليل نبود واکسن ب ث ژ ، مننژيت سلي آمار بسيار بالايي داشت افزود: با تزريق واکسن ب ث ژ ، فقط دو مورد ابتلا به مننژيت سل در کشور داشته ايم .

رئيس انجمن عفوني کودکان يادآور شد : واکسن ب ث ژ ، از ويروس زنده ضعيف شده است که با گذشت 13 سال به فردتزريق شده و باعث افزايش سطح ايمني و کاهش بيماري مي شود.

وي با بيان  اينکه عوارض واکسن ب ث ژ به دو دسته عفونی و غیرعفونی تقسیم می‌شود که شایع‌ترین عوارض عفونی آن، تورم غده لنفاوی زیربغل و ناحیه گردن است تصريح کرد: در 90 درصد موارد، غدد لنفاوی زیر بغل متورم شده و 10 درصد ديگر متفاوت است.

دکتر بلورساز در پايان خاطرنشان کرد: در صورتي که اين غده چرکي نشود خود به خود بهبود يافته و در صورت چرکي شدن و يا بزرگي بيش از حد مي توان با عمل جراحي آن را خارج کرد ./ ع2

برچسب ها: مننژیت ، سل ، عفونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.