سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنگره علوم پایه و بالینی مطرح شد:

برای تربیت دانشجوی موفق باید هزینه های بالا در نظر گرفت

کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از 17 آبان ماه به مدت 3 روز در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد.

دکتر محمد رضا زرین دست استاد علوم پایه مغز و اعصاب و رئیس کنگره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علوم اعصاب جزء علوم وسیع است و در حقیقت به دو قسمت پایه و بالینی تقسیم می شود .

وی تصریح کرد: در پایه رشته های متعددی مثل هوش مصنوعی، رفتار، شناخت و رشته های مختلف دیگر وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: رشته های بالینی شامل روانپزشکی، روانشناسی، جراحی اعصاب و حتی رشته هایی مثل چشم پزشکی، بیهوشی و کودکان نیز به علوم اعصاب مربوط می شود.

وی در خصوص هدف برگزاری کنگره گفت: هدف از برگزاری این کنگره این است که بین دانشمندانی که در علوم اعصاب پایه کار می کنند و مطالعاتی انجام می دهند و آنهایی که در رشته های بالینی کار می کنند ارتباط برقرار شود و در حقیقت از یکدیگر بهره مند شوند.

وی یادآور شد: هدف دیگر از برگزاری این کنگره شناسایی بیماری های این حوزه و درمان این بیماری ها است .

زرین دست افزود: در علوم پایه اعصاب معمولاً مکانیسم بیماری ها و راه های درمان مطالعه می شود و سپس به بالین منتقل می شود.

وی اذعان داشت: با وجود این که این کنگره داخلی می باشد و قرار است دوره بعدی به صورت بین المللی برگزار شود اما از برخی کشورها همچون آمریکا و عرق در آن شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: این کنگره برای شرکت کنندگان امتیاز بازآموزی نیز دارد و متخصصین به نام در این رشته در کنگره سخنرانی می کنند.


دکتر محمد رضا زرین دست استاد علوم پایه مغز و اعصاب و رئیس کنگره ادامه داد: در حوزه علوم اعصاب پایه و بالینی مشکلاتی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تجهیزات و کیت ها و داروها مربوط به این حوزه گران است و رشته های دانشکده فن آوری های نوین هزینه پرورش دانشجو بالا است.

وی تصریح کرد: در این حوزه حدود 250 رشته مختلف وجود دارد که هزینه ارائه رساله حداقل 30 تا 50 میلیون تومان است که در این خصوص مشکل بودجه وجود دارد و در دانشجوی PHD تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم باید مشکل هزینه ها را حل کنیم که البته دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه کمک های شایانی به عمل آورده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم در آینده این رشته ها بیشتر توسعه یابد و ما شاهد حضور بیشتر دانشمندان این رشته در حوزه بین المللی باشیم./ع2
برچسب ها: دانشجو ، علوم ، اعصاب ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.