سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم؛

مستند تلویزیونی "صعود" امشب از شبکه يک سيما پخش مي‌شود

همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی‌مقدم، مستند تلویزیونی "صعود" امشب ساعت 19:40 از شبکه يک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مستند تلویزیونی "صعود"، هم‌زمان با اولین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی‌مقدم، ساعت 19:40 امشب(چهارشنبه) از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

گفتنی است؛ سردار حسن تهرانی‌مقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بر اثر وقوع انفجار در پادگان امیرالمومنین در21 آبان 1390 در شهرستان ملارد به همراه جمعی دیگر از پاسداران به شهادت رسید.

اين شهيد بزرگوار که به عنوان پدر موشکي ايران شناخته مي‌شود، از فرماندهانی بود که از ابتدای شکل‌گیری سپاه به عضویت اين نهاد انقلابي در آمد و در بنیان‌‌گذاری مجموعه‌‌های ادوات، توپخانه و موشکی سپاه و ایجاد یک قدرت بازدارنده برای نظام اسلامي، نقش کلیدی و در دوران جنگ حضور فعال داشت.

وی در ابتدای جنگ تحميلي در بخش تأسیس فرماندهی توپخانه سپاه و بعد از آن هم در تشکیل و بنیانگذاری فرماندهی موشکی سپاه تاثیرگذار بود و تقریبا ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود. بعد از آن شهيد تهرانی مقدم وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌‌های مرتبط با ارتقای قدرت بازدارندگی نظام شد و در سازمان جهاد سپاه به عنوان مسئول سازمان جهاد فرماندهی کل سپاه مشغول شد که تا روز آخر عمر هم به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود.

گفتني است؛ مقام معظم رهبري، حاج حسن تهراني‌مقدم را دانشمند برجسته و پارساي بي ادعا ناميده و درباره اين شهيد فرموده‌اند "شهید تهرانی‌مقدم هر "وعده ای" به ما داده بود به آن عمل کرد".

انتهاي پيام/شهاب
برچسب ها: مستند ، صعود ، تلویزیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.