بيانيه رؤساي دانشگاه‌هاي کل کشور؛

شهيد تهراني مقدم انحصار علم در جهان را شکست

رؤساي دانشگاه هاي کل کشور، طي صدور بيانيه‌اي به مناسبت اربعين سردار شهيدتهراني مقدم، تلاش‌هاي مجدانه اين شهيد بزرگوار را برآمده از نگاه جهاني وي به علم دانستند كه شکست انحصار آن در عرصه جهاني را در پي داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رؤساي دانشگاه‌هاي تهران، اميرکبير، صنعتي شريف، شهيد بهشتي، تربيت مدرس و تعدادي از رؤساي دانشگاه هاي ساير استان‌ها شب گذشته با حضور در منزل شهيد تهراني‌مقدم با دلجويي از مادر اين شهيد بزرگوار طي صدور بيانيه‌اي ضمن تقدير از تلاش‌هاي جهادي شهداي راه علم به خصوص شهيد تهراني‌مقدم، تلاش‌هاي ايشان را برآمده از نگاه جهادي اين شهيد بزرگوار به عرصه علم و فن‌آوري دانستند.


متن بيانيه به شرح زير است:

بي ترديد ملت شايسته ايران در پرتو درخشان و حيات بخش انقلاب شکوهمند اسلامي و در مسير تمدن آفريني و اهتراز پرچم حق و عدالت طلبي، در عالم گام‌هاي بلندي برداشته است.

از بدو استقرار پيروزي انقلاب اسلامي، حرکتي بي بديل و نويدبخش در عرصه هاي حيات يک ملت و در راستاي آرمان هاي مقدم اسلام آغاز شده است، حرکتي که استمرار و استقامت آن، الگوي نويني مبتني بر آموزه هاي ناب اسلام محمدي بنا نهاده و نسخه اي تمام عيار براي بشريت شده است.

ملت ايران باور کرده که طي اين مسير بر پايه ايمان و علم شدني است. علم سبب‌ساز قدرت است، علم سلطان است، علم راه را مي‌گشايد، اما کدامين علم؟ علمي که برآمده از باورهاي عميق توحيدي باشد؛ که در جهان بيني ما علم از دل دين مي جوشد و بهترين مشوق علم، دين است. اين دين ما است که بر علم آموزي و علم‌ورزي تاکيد و تشويق مي کند.

بيش از 30 سال است که ملت انقلابي ايران و شايستگان علمي آن گام در اين مسير نهاده‌اند؛ مسيري که انحصارطلبان استکباري،‌ به بهانه هاي مختلف و ترفندهاي گوناگون سهمي در متوقف کردن آن دارند و مدت هاست که از تمام توانايي شيطاني خود براي انهدام و توقف آن کمک مي گيرند چرا که از اين قدرت روزافزون نگرانند.

عالمان و دانشمندان و جويندگان علم در اين سرزمين باور کرده اند که براي طي اين طريق سخت و دشوار، نبايد لحظه اي از تلاش و حرکت و فداکاري فروگذار کرد. حرکتي که به تمام معنا روح جهادي را در خود نهفته دارد و آنچه در اين عرصه نياز مبرم است، شجاعت و فداکاري و فهم فقيهانه و ابداع و عدم توقف است و اين چيزي است که در يک کلام مي توان بدان اطلاق جهاد علمي کرد.

امروز دشمن در برابر مردان اين جهاد تمام قد و قوا ايستاده و حتي از ريختن خون پاک و گلگون عزيزان و دانشمندان ما باکي ندارد. فدا‌شدن علي محمدي ها و شهرياري ها نتيجه آشکار اين مصاف است.

نگاه دانشمندان و عالمان ايراني به عرصه علم ورزي، نگاه جهادي است و آرزوي خود را فدا شدن و هديه کردن جان خويش به درگاه الهي قرار داده اند. تلاش هاي مجاهدانه عزيزاني چون مهندس حسن تهراني مقدم ريشه بر اين نگاه و بينش دارد. نگاهي که روز به روز عرصه هاي انحصار علم جهاني را خواهد شکست و بر عزت و اقتدار ما مي افزايد.

خالصانه به محضر ملت بزرگوار ايران اسلامي اعلام مي داريم که ما دانشگاهيان ايران اسلامي با تمام وجود، اين راه مبارک را ادامه خواهيم داد و در جهاد علمي خود و در پاسخ به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه(مدظله‌العالي) ذره اي ترس، يأس، کندي و نااميدي به خود راه نخواهيم داد و اعلام مي داريم که با تقويت روحيه جهادي در جوانان اين سرزمين، روز به روز بر جمع پيشرفت ها و توفيقات علمي خواهيم افزود.

در همين رابطه دانشگاه هاي کشور، اقدام به تأسيس دبيرخانه اي با عنوان «ستاد شهداي علم و فن‌آوري» كرده اند.

روساي دانشگاه هاي كشور ضمن گراميداشت ياد شهداي گلگون کفن انقلاب اسلامي، به پاسداشت شهداي عرصه علم و دانش به طور سازمان يافته و متمرکز، نسبت به ارزش‌سازي، باورمندي و ارتقاي روحيه جهاد علمي در کشور و جهان اسلام اهتمام مي ورزد.

در اين مسير، ضمن توکل به ساحت ربوبي حضرت حق و عنايت هميشگي حضرت صاحب الزمان(عج) از عنايت ها و رهنمودهاي مقام عظماي ولايت ياري طلبيده و از ملت شريف ايران و تمامي دانشگاهيان درخواست همکاري و همياري داريم.

در پايان، رؤساي دانشگاه هاي کشور مراتب تأسف شديد و تسليت خود را از فقدان بزرگمرد عرصه علم و فناوري مهندس حسن تهراني مقدم اعلام كرده و براي خانواده آن مرحوم طلب صبر از خداوند بزرگ آرزومنديم.

گفتني است؛ اين بيانيه توسط رؤساي دانشگاه هاي اراک، شهيد بهشتي، تهران، بين‌المللي امام‌خميني(ره)، کردستان، اروميه، اهواز، جامع علمي-کاربردي، پيام‌نور، گيلان، اصفهان، شيراز، راضي کرمانشاه، تبريز، لرستان، ايلام، زنجان، تربيت مدرس، مازندران، بوعلي‌سينا، صنعتي اميرکبير، سمنان، تربيت معلم، بيرجند، دانشگاه هنر، صنعتي شريف، سيستان و بلوچستان، محقق اردبيلي، يزد علم و صنعت، علامه طباطبايي، کرمان، هرمزگان و خواجه نصير توسط اينها امضاء شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار