سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تربیت خود قبل از تربیت فرزند اول

زمانی که والدین قصد تربیت فرزند خود را دارند، باید اول خود را تربیت کنند و سپس به فکر تربیت فرزند خود باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک روانشناس با بیان این مطلب گفت: اکثر ریشه‌های مسائل موجود به خانواده‌ها برمی‌گردد و خانواده‌ها باید قبل از هر موضوعی در رابطه با افکار غلط و صحیح برنامه‌‍ریزی شود.

وی تصریح کرد: اگر والدین نسبت به مطالب و موضوعات، اطلاعات غلطی داشته باشند این اطلاعات غلط به فرزندان آنها نیز انتقال خواهد یافت و در نهایت نیز فرزند سرخورده خواهد شد.

مقدم با اشاره به اینکه زمانی که فرزندان در موضوعی استعداد دارند و ابراز علاقه می‌کنند والدین باید در هر صورت حامی آنها باشند، افزود: زمانی که کودک راهی را انتخاب می‌کنند والدین نباید خواسته خود را بر او اجبار کنند و باید اجازه دهند آنچه درون او جوانه زده به درختی تنومند تبدیل شود.

وی تصریح کرد: زمانی که فرزند با اجبار والدین حتی در کاری موفق شود کار به جایی خواهد رسید که در وسط کارهای خود دچار افسردگی و اضطراب خواهد شد و از وضعیت موجود ابراز نارضایی خواهد کرد.

این کارشناس با بیان اینکه افزایش افسردگی و اضطراب با سهل‌انگاری والدین امروزی دور از نظر نخواهد بود، خاطرنشان کرد:زمانی که فرزند یک خانواده در امری مانند کنکور موفق نشد خانواده باید بنیه او را آن چنان قدرتمند کرده باشد که او تنها برای کسب موفقیت دوباره بیش از قبل تلاش کنند، در مسائل دیگر نیز متمرکزتر شده و دنبال دیگر مراتب عالی و موفقیت‌ها نیز سوق یابد./ع


برچسب ها: تربیت ، فرزندان ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.