سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد با اشاره به دخالت‌های حوزه هنری در سینما:

حرف آخر را در سینما فقط وزارت ارشاد می‌زند

حکم آخر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود تمامی اختلافات دستگاههای فرهنگی صادر خواهد شد.

سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دخالتهای حوزه هنری و صحبتهای محمدرضا عباسیان جهت اکران نشدن برخی آثار در جشنواره فیلم فجر به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: همیشه تاکید ما بر این بوده که دستگاههای فرهنگی مختلف در جهت رشد و پویایی وارد عرصه فرهنگی شوند البته در چنین مواقعی اختلاف نظرهایی هم وجود دارد که قطعاً با گفتگو برطرف خواهد شد .
وی افزود: در پایان تمامی اختلافات حرف آخر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و ما باید پاسخگوی دستگاههای نظارتی باشیم.
وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در عرصه فیلمسازی به موضوع سبک زندگی پرداخته شود و بیش از پیش به همکاری و هماهنگی در این حوزه بیندیشیم.
حسینی در خصوص نمایش آثار بدون مجوز در کشورهای خارجی و برخورد وزارت ارشاد، عنوان کرد: بنابر قوانین حاکم بر کشور تمامی فعالان عرصه فرهنگی مقید بر رعایت آن هستند و هر فیلمی که بدون مجوز، در کشورهای برون مرزی اکران شود تبعات قانونی خواهد داشت.
وی در خصوص ارتباط فرهنگی میان کشور ایران و تونس گفت: خوشبختانه پس از تحولاتی که در کشور تونس رخ داد توانستیم روابط فرهیختگان را توسعه داده و هفته فیلم را در آن کشور برگزار کنیم.
وی افزود: سه شنبه 16 آبان هفته فرهنگی کشور تونس با حضور مهدی مبروک وزیر فرهنگ تونس در کشورمان برگزار خواهد شد.
حسینی اظهار داشت: طبق جلسات برگزار شده تصمیم بر استفاده از تمام ظرفیتهای سینمایی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و همچنین ترویج زبان فارسی، ترجمه کتاب های ارزشمند فرهنگی از فارسی به عربی و بلعکس گرفته شد.
وی بیان کرد: با توجه به علاقه مردم و مشترکاتی موجود میان ما و کشور تونس می‌توانیم همکاری های گسترده ای را در زمینه فرهنگی با یکدیگر داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همچنین کشور تونس قصد دارد در جهت برپایی جشنواره ها و نمایشگاههای کتاب از هنرمندان ایرانی جهت حضور در این مراسم ها دعوت شود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.