سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر گروه فناوری های نوین:

بازنگری و حذف برخی رشته های فناوری نوین مورد بررسی قرار گرفت

بازنگری رشته های فناوری نوین و بررسی حذف و یا اضافه شدن برخی از رشته ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛عباس لطفی مدیر گروه فناوری نوین صبح امروز طی سخنرانی در گردهمایی مدیران و روسای کمیته های برنامه ریزی آموزش عالی که در سالن همایش وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: از سال 1386 در معاونت آموزشی گروه های فناوری تشکیل شد که وظیفه آن سامان دهی و بحث آمایش آموزش عالی بود به طوری که در سال 1388 این گروه به گروه فناوری نوین با 5 کمیته که زیر مجموعه های آن زیست فناوری، نانو تکنولوژی و کمیته IT بوده تشکیل شد.

وی افزود: محور فناوری های متمرکز شده در این گروه فناوری نوین در بخش هایی از جمله به روز رسانی ، غنی سازی، بومی سازی و ارزش مداری متمرکز شده که فناوری های نوین بر اساس این 4 مقوله مورد بازنگری قرار گرفتند و بر اساس برنامه های جدید و با توجه به مزایای نسبی توانمندی منطقه ای و پتانسیل های نرم افزاری در هر استان مورد بررسی قرار گرفتند و البته با توجه به نیاز کشور برخی از رشته های درسی جدید اضافه و برخی از رشته هایی که قابلیت حذف دارند در دست بررسی قرار گرفتند.


 بیوتکنولوژی کشاورزی در مقطع ارشد در حال بازنگری است

لطفی در ادامه با آماری از تعداد دانش آموختگان رشته های مختلف فناوری اشاره کرد و گفت: در سال 1389، 1600 نفر از دانش آموختگان در زمینه زیست فناوری و رشته های مرتبط که شامل ( زیست فناوری، زیست پایه،  زیست فناوری علوم انسانی و صنعت و محیط زیست بود) در دانشگاه های مختلف مشغول تحصیل بودند.

وی افزود: همچنین در سال 89 ، 2600 دانش آموخته کارشناسی ارشد و 1100 دانش آموخته دکتری در دانشگاه ها کشور وجود داشت چنانچه از سال 84 تا 88، 1500 دانشجو در مقطع ارشد و 360 دانشجو در مقطع دکتری در رشته های مختلف فناوری مشغول تحصیل بوده اند و هم اکنون ما شاهد رشد علمی دانشجویان در عرصه فناوری هستیم.

لطفی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس این گروه تا سال 89 هزار نفر نیروی انسانی متخصص مشغول کار بوده اند چنان چه در رشته های جدید در مقطع ارشد زیست فناوری صنعت و محیط زیست و کارشناسی زیست فناوری بین 50 تا 60 درصد فناوری به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در مقطع ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی در حال بازنگری است و در مقطع دکتری میرو بیوتکنولوژی صنعتی تصویب و در مقطع ارشد مهندسی بافت در حال اجرا است./ع2
برچسب ها: فناوری ، نوین ، رشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.