سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس كميسيون اقتصادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد

پيشنهاد براي حذف درآمدهاي نفتي از بودجه 92/ جابجايي 19 ميليون دلار در خيابان‌ها‌ي تهران ناشي از بي‌تدبيري

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه نبايد اجازه داده مي‌شد که 19 ميليون دلار در خيابان‌ها و چهارراه‌ها دست به دست مردم بچرخد، گفت: پيشنهاد خواهيم داد که در بودجه سال 92 درآمدهاي حاصل از نفت حذف شود.

ارسلان فتحي‌پور نماينده مردم كليبر و هوراند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه بايد پيشرفت کشور را با محوريت توليد ملي پيش ببريم، گفت: در طرحي که در دست بررسي است تلاش داريم علاوه بر محدودكردن ارز ، براي ورود کالاهاي لوکس و غير ضروري محدويت‌هاي خاصي اعمال كنيم.


وي در ادامه با بيان اينکه پيشرفت کشور در گرو حمايت از توليد ملي و تقويت آن است، افزود: تمام اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس تلاش مي‌کنند تا افزايش قيمت‌ها را مهار کنند.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس همچنين تصريح کرد: بايد نياز ارز در کشور را حذف کنيم و اين امر مستلزم اين است که بتوانيم از توليد ملي حمايت و آن را جايگزين ارز کنيم.

نماينده مردم کليبر در مجلس با بيان اينکه تلاش مي‌كنيم در بودجه سال 92 درآمدهاي حاصل از نفت حذف شود، اظهار داشت: زماني‌ که توانايي آن را داريم که ارزش افزوده‌ کالاهاي غير نفتي را بيشتر کنيم چه نيازي است كه به سمت سياست‌هاي غلط و آزموده‌شده برويم؟ ما درکشور منابع طبيعي،‌ نيروي انساني و امکانات خوبي داريم و مي‌توانيم ظرف يک سال تمام فرآورده‌هاي کشاورزي را خودمان توليد کنيم.

فتحي‌پور با بيان اينکه نبايد به دنبال ارز و واردات بي‌رويه باشيم، تصريح کرد:‌ مي‌توانيم با محوريت حمايت از توليد ملي و ساماندهي بازار ارز آثار منفي سياست‌هاي غلط را محو و شاخص‌هاي ارزشمند اقتصاد مقاومتي را ايجاد کنيم.

وي با بيان اينکه با حمايت از توليد ملي تودهني بزرگي به رژيم صهيونيستي و استکبار خواهيم زد، گفت: در شرايط كنوني، مسائل حاشيه‌اي سياسي در کشور در اولويت سوءاستفاده دشمنان قرار دارد و لذا بايد از اين حاشيه‌پردازي‌ها جدا پرهيز شود.

فتحي‌پور با اشاره به سوء مديريت برخي مسئولان اقتصادي در کنترل نوسانات بازار داخلي ارز بيان داشت: نبايد اجازه داده مي‌شد که 19 ميليون دلار ارز در خيابان‌ها و چهارراه‌ها دست به دست مردم بچرخد، اين اتفاق ناشي از بي‌تدبيري است و به هيچ وجه مورد قبول واقع نمي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ‌در ساير كشورها مردم براي تهيه 200 دلار بايد به بانک مراجعه کنند ولي متاسفانه در چهارراه‌هاي ما تهيه ارز مثل تهيه سيگار است و اين يک ضعف در سيستم مديريتي است که بايد برطرف شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فتحی پور ، مجلس ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.