سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر آتشانی:

درایت در مدیریت فرهنگی موجب جذب هنرمندان نخبه می شود

حضور مدیران کارآمد در راس مدیریت فرهنگی و هنری جامعه و اتخاذ تصمیم گیری های خردمندانه می تواند موجب رشد و اعتلای هرچه بیشتر هنر و فرهنگ کشور شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کارگردان نمایش "یک نوکر و دو ارباب" در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، حضور بازیگران چهره و سرشناس در آثار نمایشی را یکی از راهکارهای مناسب به منظور روشن نگه داشتن کورسوی چراغ تئاتر و همچنین جذب هرچه بیشتر مخاطب عنوان و تاکید کرد: حضور چهره های شناخته شده و مطرح سینما و تلویزیون در تئاتر تا جائیکه صرفا به دلیل رونق گیشه و جذب مخاطب نباشد امری قابل توجه و مفید است زیرا این امر باعث آشتی هرچه بیشتر مخاطبان با این هنر ارزشمند و مردمی می شود، اما باید توجه داشت که حضور این اشخاص باید در جهت منافع تئاتر و رشد و اعتلای فرهنگی کشور باشد .
وي درایت در مدیریت فرهنگی را یکی از عوامل موثر در جذب هنرمندان نخبه و ظهور آثار نمایشی فاخر و ارزشمند دانست و گفت: حضور مدیران کارآمد در راس مدیریت فرهنگی و هنری جامعه و اتخاذ تصمیم گیری های خردمندانه می تواند موجب رشد و اعتلای هرچه بیشتر هنر و فرهنگ کشور شود.
این بازیگر ادامه داد: نمایش های اجرایی در خانه هنرمندان ایران و مجموعه ایرانشهر همواره با حضور و نقش آفرینی چهره های مطرح سینمایی و تلویزیونی همراه بوده و هست که خوشبختانه با توجه به هوشمندی و تصمیمات اگاهانه مدیران آن، این امر نه تنها باعث جذب هرچه بیشتر مخاطبان شده بلکه این مکان را به محملی گرم و صمیمی برای حضور تمامی اقشار فرهنگی جامعه بویژه هنرمندان و هنردوستان تبدیل کرده است .
بازیگر نمایش "شب جنایتکاران‌" خاطرنشان کرد: اقدامات شایسته و ارزشمندی در مجموعه تماشاخانه و خانه هنرمندان ایران انجام شده است که از این میان می توان به برپایی مراسم آئین افتتاح نمایش، اجرای نمایش های آبی، طرح راه اندازی شعب خانه هنرمندان در سایر استان ها، برگزاری برنامه های نمایشنامه خوانی، افتتاح سالن شماره 3 مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و ... اشاره کرد که تمامی آن ها در جهت تکریم و احترام به جامعه هنری و هنرمندان برنامه ریزی و اجرایی شده است و من معتقدم امروز مجموعه خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر به یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی _ هنری کشور تبدیل شده است و به عنوان یک رقیب درخور و شایسته که از حضور و حمایت ایده آل هنرمندان نیز بهره می برد در فضایی دوستانه و سالم با سایر مجموعه های فرهنگی و هنری به رقابت می پردازد .
امیر آتشانی در پایان ضمن حمایت از افتتاح سالن شماره 3 مجموعه تماشاخانه ایرانشهر که قرار است بزودی مراحل ساخت و ساز آن در محوطه باغ هنر آغاز شود ؛یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم جامعه هنری کشور به ساخت سالن های حرفه ای و استاندارد، امیدورام به زودی شاهد افتتاح سالن های تئاتری بیشتری در کشور باشیم .هم اکنون تالارهای استاد سمندریان، انتظامی و همچنین سالن شماره یک ایرانشهر به بستری مناسب و ایده آل برای اجرای تئاترهای کلاسیک، تجربی و ... تبدیل شده است به گونه ای که مخاطب فهیم و هوشمند تئاتر امروز نیز از پتانسیل بالای این مجموعه فرهنگی و هنری آگاه است و می داند که در این مجموعه، آثاری فاخر و ارزشمند در محیطی گرم و صمیمی به روی صحنه می رود.
گفتنی است؛ هم اکنون مجموعه تماشاخانه ایرانشهر با دو نمایش «آوازخوان طاس» به کارگردانی بهمن معتمدیان در تالار استاد سمندریان و «هنر کمدی» به کارگردانی ولی الله شیراندامی در تماشاخانه شماره یک میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است./ص


برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، درایت ، فرهنگ ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.